18 Mart 2019 Pazartesi

AVOKADO ÇEKİRDEĞİ ÇİMLENDİRDİM...

MERHABALAR,

KIZIMIN CİCİLERİ TAKİPÇİLERİM;

Geçtiğimiz ay avokadolu humus yapmak için aldığım avokado çekirdeklerini çimlendirmek istedim. Bu arada Avokadolu Humusu da tavsiye ederim. Çok lezzetli bir tarif oluyor. 
İnternette buna benzer pek çok paylaşım vardı.


Dört kürdan ile bardak üzerine yerleştirdim. 


Bardağa su ekledim. Yaklaşık üç hafta sonra çekirdeklerden biri ilk filizini verdi. 


Diğer çekirdekte her hangi bir değişim olmadı. Yine de suyun içinde tutmaya devam ettim. 


Çimlenen çekirdek bir kök oluşturdu.


Ve çekirdek neredeyse ikiye bölündü. 


Çimelenen çekirdeği bir saksı içerisine toprağın bağrına emanet ettim. Şimdi yapraklarını çıkmasını bekliyorum. 


Çimlenmeyen çekirdeğe de kıyamadım. Onu da başka bir saksıya ektim. Bakalım o da filizlenecek mi? 


Çıkan ilk yaprakları da paylaşacağım sizlerle... Yeni paylaşımlarla görüşmek üzere... 

SEVGİLER... 

21 yorum :

  1. çok güzel emeğine sağlık canım benim sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım yapraklarını da görürüm... Sevgiler...

      Sil
  2. Böyle çalışmaları çok seviyorum Elinize sağlık.Sitenizde çok değişik çalışmalar var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde tükettiğim tüm meyveleri çimlendirmeye çalışıyorum. Tohumların yaşam döngülerini izlemek keyif veriyor bana. umarım başarılı olurum.

      Sil
  3. sonucu bende merak ettim yeşerincede paaylaşırmısın canım :)

    YanıtlaSil
  4. Meyve vermesi ne kadar sürer ki acaba? Yine de evde renk olması bile yeter 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meyve vermesi kim bilir ne uzun sürer... Ben evde yeşillik olsun diye çimlendirmek istedim. çok seviyorum yapraklarını. Anamur'da görünce çok beğenmiştim.

      Sil
  5. Çİmlenmese de bazıları toprakta kök salabiliyor. Çabuk yaprak verir umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakla bekliyorum... Sürekli gidip bakıyorum saksının başına.. Sürpriz olsun diye göremeyeceğim bir yere götürüp koydum saksıyı sonunda.

      Sil
  6. 4.resmi görünce kalbe benzettim..🙄🙂 ama çok güzel bi çalışma olmuş,ilk defa bi avakodao çekirdeğinin çimlenmesine şahit olmuş olduk,umarım çimlenmeyen çekirdekte çimlenir..emeğinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz kırık bir kalp gibi gerçekten... Umarım çimlenir.. ben de merakla bekliyorum.. :)

      Sil
  7. aa kızım da ikide bir çekirdekleri suya koy çimlensin diyordu hiçbirşey olmuyordu demek ki eksik biliyormuş...ben de böyle deniyeyim bari...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli bir bekleme süreci. Çocuklar için de bilgilendirici bir süreç olur diye düşünüyorum. Bitkinin çimlenme süreci bakımından.

      Sil
  8. Sonucu merak ediyorum ☺️

    YanıtlaSil
  9. Harika bir deneyim olmuş umarım sonuç cok guzel olur.
    Tebrik ederim.
    Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok keyifli bir deneyim oldu. çimlendirme deneyimini mango çekirdeği ile denedim ama pek de başarılı olamadım...

      Sil
  10. ay ne ilginç yaaa avokado salatası çok seviyom ama bak ne ilginç düşünmüşsün yaa :)

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.