9 Ocak 2012 Pazartesi

ÖRGÜ MUTFAK ÖNLÜĞÜ

Merhabalar, Anneciğimin çeyizi için ördüğü daha sonra benim el koyduğum (el koymasaydım muhtemelen annem söküp geri dönüştürecekti.. ) parçalardan birini paylaşmak istiyorum sizlerle.. 
Artık evlerde bu tarz önlükler kullanılmıyor, ancak annelerimizin çeyizinde sıklıkla bulunurmuş.. (Moda olmamasına rağmen ben de bir tane dantel önlük örmüştüm. sırf dekor olsun diye..) 


Önlüğümüz göğüs için yapılan parçanın alt kısmını genişletilip etek formu verilmesiyle oluşuyor. 


Öncelikle göğüs için yapılan parça örülmüş ve beyaz bir çiçekle hareketlendirilmiş.. 


Üst sıralarda tek renk yapılan önlüğün alt kısmı 2 renk zigzaglarla tamamlanmış.. 


Bir sıradan oluşan oya ile tamamlanmış.. 


Önlüğün boyun askısı ve kuşak kısımları su taşı ve oyalarla yapılıp monte edilmiş.. 


Önlüğün tamamı oyalanarak tamamlanmış..

Aslında bu önlük modelinini biraz geliştirerek, uygun ip ve astarla çok şık yazlık /mevsimlik bir elbise oluşturulabilir diye düşünüyorum.. Siz ne dersiniz? 

GÜZEL BİR HAFTA GEÇİRMENİZ DİLEĞİYLE...

25 yorum :

  1. Sehr hübsch!Beautiful!
    ♥Crissi♥

    YanıtlaSil
  2. evet eskiden hep örğü önlükler vardı.ne ğüzel saklamışsınız..

    YanıtlaSil
  3. sevgili halime, beğenmenize çok sevindim.. annem maalesef çeyizindeki pek çok parçayı kullanamamış.. bana da saklamak kalmış.. benim için öyle kıymetliler ki ... ileri ki günlerde yine annemden parçalar paylaşacağım..

    YanıtlaSil
  4. hoş geldin.. sevgili crissi... beğenine teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. Bu önlükler şimdikilerden çok daha kullanışlı bence..çokda güzel örülmüş..Fikrine katılıyorum denemelisin:))

    YanıtlaSil
  6. aynı modelden benimde var desem:)))ben de kullanmıyorum ama seviyorum.

    YanıtlaSil
  7. sizinle o kadar çok ortak noktamız varki aynı yıl evlenmisiz aynı 1 yıl gecikmeli aynı gün doğum yapmışız benimde bir kızım var ve soyadlarımız aynı ben çok severim tesadüfleri ve bu mutfak önlüğünün aynısı aynı renk bizdede var bende annemden zorla aldım çünkü söküp geri dönüşüm olacaktı....

    YanıtlaSil
  8. benimde olacak kimbilir nerelerde:))
    çok yapılırdı o dönemler benim önlüğü ablam işlemişti.

    YanıtlaSil
  9. :)) çok tatlı ya.. bizim de vardı evimizde.. kırmızı yeşildi..

    YanıtlaSil
  10. Tatlım merhabalar bu önlükten yıllar yıllar önce anneciğimde benim çeyizime örmüştüğ hoş o zamanda şimdi de bunlar kullanılmıyor ama çeyizde bulunsun denilirdibende kızlarıoma paylaştırdım ister kullanırlar ister anne anne hatırası diye saklasınlar. sizde bence saklayın. bu arada mutlu umutlu sağlıklı nice yıllar dilerim esenkalın anneciğinize de sevgi ve selamlarımı iletin.

    YanıtlaSil
  11. Çok ama çok güzel,buram buram nostalji kokuyor :)
    Anneciğinin ellerine sağlık canım..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  12. çok güzel, bende de var bu tarz tığ işi önlüklerden ve severek kullanıyorum ben. sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Eminecigim hic vakit kaybetmeden harika bir elbiseye dondur onlugu cunku muhtesem bir elbise olcagi belli ,yazin y guzel bir kiyafet cikmis olur ortaya ..Anneciginin ellerine saglik iyi gunlerde kullan arkadasim hayirli aksamlar dilerim sevgilermi biraktim:))

    YanıtlaSil
  14. hoşgeldiniz sevgili marifetane, kullanışlı oldukları gerçek ancak ben yine de kıyamıyorum kullanmaya...

    bu ne güzel tesadüf sevgili noblesse...

    bu kadar tesadüf.. gerçekten çok ilginç sevgili aklımdan geçenler, mideme düşenler... önlüğü geri dönüşümden kurtarmanıza sevindim..

    YanıtlaSil
  15. hoş geldiniz sevgili örgü çantam, sandıkta veya diktiğiniz çeşit çeşit güzel hurçlardadır belki... eminim sizin ki de çok güzeldir...

    YanıtlaSil
  16. galiba hepimizin annelerinin çeyizinde bizim de çocukluk anılarımızda bu önlüklerden var...

    YanıtlaSil
  17. kızlarınız böyle güzel hatıralara sahip oldukları için çok şanslılar sevgili şükran..

    gerçekten nostalji kokuyor sevgili zel, anneciğimin sandık kokusu geliyor buram buram...

    elişi defteri, iyi günlerde sağlıkla kullanmaya devam edersiniz inşallah.. sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. aslında çok istiyorum bu tarz bir elbise yapmayı.. ama ne zaman eyleme geçer hayallerim ve projelerim bilmiyorum...

    YanıtlaSil
  19. çok nostaljik,çok romantik:))insan kullanmaya kıyamaz böylesini...

    YanıtlaSil
  20. Benim çeyizimde bile vardı :)

    YanıtlaSil
  21. çok güzel ..Bnmde var annanemin çeyizinden anneme ordan bana kalma 3kuşaklık bi önlüğüm bendende nasipse kızıma kalsın istiyorum bnmki çeyiz sandıklarından yıpranmış durumda üzerinde bi kaç değişiklik yapıp yayınlarım bende inş.. Ama elbise fikrine bayıldım.. Güzel günlerde kullanman dileğiyle..

    YanıtlaSil
  22. aa benim çeyizimde de vardı bundan..
    bi tane mavi, bi tane de pembe :)))
    ama ne güzel ya :)

    YanıtlaSil
  23. anenemınde var harıka elelrıen saglık

    YanıtlaSil
  24. Büyüklerin emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  25. Bunun yapılışını atarmısınız


    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.