7 Kasım 2013 Perşembe

ANA KUZUSU MONTU VE ŞAPKASI

MERHABALAR;

Sevgili Blog Dostlarım; biricik kızım için ördüğüm yumuşacık bir kız çocuk montunu ve şapkasını paylaşmak istiyorum sizlerle...  Pembe iplerim Örgükolikten Örgüler Blogundan, Şenay Hanımdan hediye gelmişti geçen yılbaşı... 


Hediye iplerime Kartopunun yeni iplerinden "Ana Kuzusu" ndan 2 yumak daha ekleyerek uzun zamandır örülmeyi bekleyen iplerimi aldım elime. Kış bastırmadan kızıma yumuşacık bir mont ördüm iplerle...Öncelikle montun gövdesini bütün olarak haroşa ördüm. 


Sadece bel kısmını belirginleştirmek için 12 sıra lastik örgü yaptım. 


Gövdeyi ve kolları ördükten sonra  yakayı ve montun ön biyelerini düğme yerlerini Kartopu Ana Kuzusu ile ördüm. İpin dokusunu ve yumuşaklığını çok sevdim.. Aslında bu ip oyuncaklarda da çok güzel bir doku olur diye düşünüyorum... 


Yaka ve ön biyeler gövde üzerine sonradan eklendi. Montun önden ve yakından görünüşü de böyle...


Montumuzun arkadan görüntüsü. 


Montun iç kısmına kızımı sıcacık tutması için pamuklu bir kumaş ile astar yapıldı. Astarlama işlemini kızım için anneannesi yaptı sağ olsun...  


Montumuzun tamamlanmış hali bu şekilde... 


Tabi ki montumuzu bir şapka ile tamamlamadan olmaz... Aslında kaşkol da örecektim ama kızımı rahatsız eder diye düşünerek başlamadım.. Ama en kısa zamanda ip alır almaz kızıma aynı ipten beyaz botlar öreceğim inşallah.. Örer örmez paylaşırım.. 


Kulaklı şapkaları kullanışlı bulduğum için yine kulaklı yapmayı tercih ettim..


Şapka ve montun birlikte görünüşü de böyle.. 

Artık gelebilirsin kış... Kızım ve ben kışa hazırız.... 

YENİ PAYLAŞIMLARLA GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE.. 


58 yorum :

  1. Ellerine saglik uzun zamandir takip ediyorum sizi oglusumada bir mont modeli olsa hicte fena olmaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle teşekkür ederim bebeklerim için... erkek bebekler için blogumda az çalışma var maalesef.. ama verdiğim linklerden yola çıkarak belki bir şeyler yapabilirsiniz...ben de elimden geldiğince yardım etmeye çalışırım...

      http://bebegimincicileri.blogspot.com/2010/12/kisliklar-fora.html
      http://bebegimincicileri.blogspot.com/2011/03/bir-deniz-masali-2.html
      http://bebegimincicileri.blogspot.com/2013/01/ah-o-gemide-ben-de-olsaydim.html

      Sil
    2. Modellriniz birbirinden güzel gemi desenli modele yeni basladim sizin kadar guzel yaparim insallh

      Sil
    3. kolay gelsin... sorunuz olursa yardımcı olmaya çalışırım...

      Sil
  2. Harika bir mont olmuş.Hem rengi, hem modeli, hem de yünün yumuşak duruşu çok hoşuma gitti. Güzel günlerde, sıcacık giysin kızınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Nur hanım.. ipin yumuşaklığı beni de mest etti.. acaba bir de battaniye örsem mi diye de düşünüyorum doğrusu..

      Sil
  3. merhabalar ellerinize emeklerinize sağlık, hazırları yanında sönük kalıcak gerçekten :) ne kadar güzel olmuş bu mont ve şapka bayıldım,tatlı kızınızda güle güle sağlıcakla giyinsin,sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Suzan hanım.. güzel dilekleriniz ve yorumunuz için...

      Sil
  4. ana kuzusu çok güzel bir ip bende atkı şapkalar süslemiştim. ellerine sağlık canım sağlıkla giysin fıstık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler örgü çantam... ipi ben de çok sevdim.. biraz çabuk bitiyor ama battaniye de süper olur diye düşünüyorum...

      Sil
  5. Süper olmuş,maşallah ne güzel örüyorsun canım,ellerine sağlık.Fıstık güle güle giysin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler sevtap hanım... inşallah kuzucuğum sağlıkla giyer...

      Sil
  6. tek kelime ile ba yıl dım süper bir şey olmuş bu içini astarlamanızda harika olmuş elllerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Huzur Moda.. kullanım açısından da astar çok iyi oldu bence de..

      Sil
  7. yaka ve on biyeleri neden yaptiniz pek anlayamadim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önce yakayı anlatayım.. yakayı 70 ilmek başladım ve her iki tarafından ve tam ortadan arttırarak 13 diş haroşa ördüm. arttırmaları örgünün ön yüzünde yaptım. 109 ilmeğe ulaşınca kesip monte ettim. ortadan arttırmamın sebebi yakanın omuzlarda gerginlik yapmaması ve üçgen uçların montun ön tarafına doğru gelmesini sağlamak için. ortadan arttırılmazsa yakanın üçgen uçları omuzun aşağısına inmeyebilir..

      Sil
  8. yaka ve on biyelerin yapimini biraz daha acikliyaci olarak bana mesaj atarsaniz cok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle gövdeyi 180 ilmek başladım. bel kısmında lastik örerken 120 ilmeğe düşürdüm. gövdeyi tamamladıktan sonra önce alt eteğinden ilmek çıkararak alt biyeleri ördüm. ardından ön biyeleri de ilmek çıkararak ördüm. üçgen kısımlara gelirsek; 10 tane üçgen ördüm. 11 ilmekten başlayarak her sırada 2 taraftan keserek 1 ilmeğe düşüp bitirdim. üçgenlerin 5 tanesinin biyelere monte edilecek kısmına 15 zincir çekerek sık iğne yaparak ilik yeri yaptım. diğer 5 taneye de yine 15 zincir yapıp, içerisinden düğmeleri geçirerek monte ettim. ardından tüm üçgenleri, biyenin bitim noktasından itibaren monta monte ettim..

      Sil
    2. Bende kızıma örmek istiyorum 6 yaş kızıma kaç ilmek başlayayım linki varmı

      Sil
  9. çok şık ve sıcacık bir mont olmuş emine hanım ellerinize sağlık kızında sağlıklı günlerde giysin ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler flower... inşallah kızım sağlıkla giyer...

      Sil
  10. canımmmm süper ötesi olmuş ellerine sağlık ba-yıl-dım inan çok beğendim bakmalara doyamadım ben hazır dandıydım ilk bakışta çok güzel örmüşsün bereside ayrıca şahane jkuzucuğun sıcacık iyi günlerde giyinsin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel iltifatlarınız için teşekkürler nehir hanım... inşallah kuzucuğum sağlıkla iyi günler giyer...

      Sil
  11. Oh soooooo süß!
    Crissi☺

    YanıtlaSil
  12. Harika olmuş.. ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bir manto olmuş Emine hanım, güle güle giysin kızınız. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. sanki tavşan harika olmuş güle güle kullansın sevgilerimle

    YanıtlaSil
  15. Cok guzel olmus ellerinize saglik gule gule kullansin kiziniz..:)

    YanıtlaSil
  16. Eminecim emeğine ellerine sağlık hakira süper olmuş... sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  17. satın alma hazır gibi duruyor ne kadar muhteşem olmuş.elinzie sağlık iyi günlerde giysin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumunuza teşekkür ederim funda hanım.. sevgiler,

      Sil
  18. muhteşem olmuş canım bayıldım.yapılışını da paylaşman süper...Benim de kızim olursa anneme ördürürüm aynısından...Bu arada ben yeniden anne oluyorum 6 haftalık olmuşlar...İkiz geliyor dedi doktorum ama 2 hafta sonra belli olacak yaşayıp yaşamadıkları...Bazen ikiz başlayan gebelikler tek olarak devam edebiliyormuş ,olsun Allahın taktiri diyoruz artık...Bakalım süpriz yumurtadan ne çıkacak bu defa....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin adınıza inanaın çok sevindim aslı hanım.. inşallah Allah gönlünüze göre versin.. Sağlıkla alın yavrularınızı kucağınıza... sevgiler...


      Sil
  19. Çok şık harika bir manto olmuş ellerinize,emeğinize sağlık.Kızınız güle güle kullansın.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  20. inanmıyorum hazır gibi tıpkı. içinde astarı bile var ellerinize sağlık gerçekten.. ayrıca bloğumu ziyaretiniz içinde tşkler takipteyim.. :)

    YanıtlaSil
  21. çok güzel olmuş elinize sağlık güle güle giysin küçük hanım

    YanıtlaSil
  22. Kaç numara şişle ördünüz yaka ve kol kesimlerini kaç kaç kestiniz ssyılarını yazsrsanız kaç yaş için ördünüz bende örmek istiyorum kızıma harika olmuş bide astarını nası diktiniz....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üç yaş için ördüm. kızım dört yaşında hala giyiyor montunu.. 4 numara şiş ile ördüm. astarı gövdeye uygun olarak ölçü alıp annem dikti. ama son ördüğüm montun astarını kendim yaptım. orada fotoğraflı açıklamalar da var.

      http://bebegimincicileri.blogspot.com/2014/11/kizim-yeni-cicileriyle-kisa-hazir.html

      Sil
  23. Çok beğendim ellerine sağlık canım,prenses güle güle giyinsin...

    YanıtlaSil
  24. blogu yeni tanıdım çok güzel hepsi :) ben bu pembe iplerin markasını ve özelliklerini çok merak ettim yazarsanız sevinirim iyi günler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bloguma hoşgeldiniz yasemin hanım. pembe ipler bana hediye geldi. kadife ipi andırıyor yanına da bir kat ip eklenmiş. marka bildiğim bir marka değil maalesef. keşke yardımcı olabilseydim. :)

      Sil
  25. Net olarak bi dha nasil yaoildigni en bastn anlatr misinz lutfen bn acemi orgucuyum gorunce cook hosuma gitti kizima orcem bi de pembe olan ip kircilli mi yoksa duz renk mi ipin markasini da soylersnz memnun olrum

    YanıtlaSil
  26. Net olarak bi dha nasil yaoildigni en bastn anlatr misinz lutfen bn acemi orgucuyum gorunce cook hosuma gitti kizima orcem bi de pembe olan ip kircilli mi yoksa duz renk mi ipin markasini da soylersnz memnun olrum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keske ipin markasini bilseydinz baska iple orsek bu kadar hos olur mu bilmm

      Sil
  27. Net olarak bi dha nasil yaoildigni en bastn anlatr misinz lutfen bn acemi orgucuyum gorunce cook hosuma gitti kizima orcem bi de pembe olan ip kircilli mi yoksa duz renk mi ipin markasini da soylersnz memnun olrum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle önleri ve arkayı fotoğrafta olduğu gibi bütün halde ördüm. 180 ilmek ile etek kısmından başladım. bele kadar ördükten sonra ilmekleri eşit aralıklarla azaltıp gövdeyi 120 ilmek ile örmeye başladım. kol ve önleri ayırıp kestim.

      Sil
  28. Kenarlarini yaparken orlon mili mi kullandnz

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.