4 Haziran 2014 Çarşamba

FIRFIRLI BEBEK YELEĞİ

MERHABALAR,

Blog dostlarım; Uzun zamandır ilgilenemiyordum blogumla. Kızımın yanında öremediğim için örgülerim biraz ağır ilerliyor. Bir de üstüne bilgisayarım servise gidince blog işlerim iyice aksadı. Neyse gelelim başlıkta adı geçen yeleğimize.. Yeleği FLOWER AND KNİTTİNG'de görünce çok beğendim. Göreli bayağı zaman olmasına rağmen ancak yapabildim.


İpi hatırlayanlar çıkacaktır. Daha önce kızıma bu ipten hırka örmüştüm. 

Aldığım ipler bitmedi henüz. Bakalım daha neler yapacağım. İpin en büyük avantajı üzerindeki aksesuarların yer değiştirebilmesi hatta çıkabilmesi. Genelde arkaya denk gelenleri çıkarıp önde kullanıyorum böylece...


Örneği aldığım sitede ayrıntılı anlatımı var. Ben de kısaca anlatayım. 70 ilmek ile ve "Provisional cast on" tekniği ile arkadan örmeye başlıyoruz. Bu teknik daha sonra uçtaki ipi çıkardığımızda fırfır kısmını örebilmek için ilmekler elde etmek için gerekli.  


Örerken her iki yandan 10'ar ilmek haroşa yapıyoruz. 


Öne geçerken yaka için ilmekleri kesiyoruz. Ben bir kerede kestim. İsteyenler yakaya daha yuvarlak bir form vermek için bir kaç sırada kesebilirler. 


Daha sonra önce yeleğin sağ sonra da sol önünü örüyoruz. 


Fotoğraflamayı unutmuşum ama, sağ öne 10 ilmek haroşadan oluşan bir şerit örerek dikiyoruz. 


Sol kısımda da ajurlu deseni 8 kez tekrarlıyoruz. 


Ardından  ön ve arkanın ilmeklerini şişe alarak gövde boyunca fırfır desenini yapıyoruz. 


Arka da böyle görünüyor. 


Örme işleminden sonra tığ ile oyalıyoruz. 


Normalde ipin üzerinde bulunan ama istediğim yerlerde kullanabilmek için çıkardığım boncuk ve Safinaz bebeklerle yeleğimizi tamamlıyoruz. 


Arkadaşımın doğacak olan kızı için ördüğüm yeleğimiz kullanıma böylece hazırlanmış oluyor. 


Fırfırın yakından görünüşü..


İyi günlerde kullanılsın inşallah....


Aynı modelden daha farklı ölçülerle bir yelek daha başladım. Biter bitmez paylaşacağım.. Bunlar da kızımın ilk doğduğu dönemde giydiği Fırfırlı Yeleği, Şapkası ve Patiği.. 






YEPYENİ ÇALIŞMALARLA GÖRÜŞMEK ÜZERE.. 

SEVGİLER.. 

26 yorum :

  1. TEBRİK EDİYORUM HARİKA FOTOĞRAFLAMIŞSIN GÜLE GÜLE GİYSİN MİS KOKULU KUZUCUK ELLERİNE SAĞLIK ...CANIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Mutluluklar Sokağı... elimden geldiğince faydalı olmaya çalışıyorum. sevgiler..

      Sil
    2. Sipariş aliyormusunuz

      Sil
  2. Very beautiful,so sweet <3!!!
    Fantastic pattern!!
    Happy day,greeting.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık safinazlarladahaası değişmiş yeleğin çok hoş olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler flower... sizde görüp çok beğenmiştim yeleği.. sayılarını büyütüp bizim kızlara da örmeyi düşünüyorum.. sevgiler..

      Sil
  4. çok beşğendim ellerine sağlık eminecim,harika bir modelmiş.ayrıca etek kısmındaki tekniği çok sevdim,iyi buluşmuş.yeni bebek sağlıkla giysin inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Filizcim.. ben de tekniği yeni öğrendim. pek çok yerde kullanılabilir.. açık havada örme mevsimi gelsin Zeliha'ya da öreceğim inşallah.. sevgiler.

      Sil
  5. Çok güzel olmuş eline emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. çokkk güzel bir rengi var ellerine sağlık çok güzel olmuş :) bloguna bayıldım.. ben de beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Gülsinem Gülen.. her zaman beklerim. sevgiler..

      Sil
  7. çok şahane bir yelek olmuş,böylesini hiçbir yerde görmedim :)
    ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Minik mini. ben de görür görmez çok beğenip ördüm. beğenildiğine sevindim. sevgiler...

      Sil
    2. teşekkürler Minik mini. ben de görür görmez çok beğenip ördüm. beğenildiğine sevindim. sevgiler...

      Sil
  8. BU MODELİN UC KISIMLARININ NAKISINDAN BEN ETEK TAKIMI YAPMISDIM AMA HEDİYE VERDIGIM İÇİN RESMI ELİMDE YOK SİZE TAVSİYE EDEİRM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler GÜLENGÖRÜCÜ HOBİDÜNYASI... ben de etek görmüştüm bu modelden. neden olmasın.. belki yaparım ilerleyen zamanda..

      Sil
  9. oy oy bu yelek giymek için değil vitrine koymalı en sevdiğim renklerden biri , üzerindeki bebişlere bakın çok şeker olmuş ellerine sağlık güzelim, maşallah

    YanıtlaSil
  10. Emineee ben bu yeleği çok beğeniyodum yeni gördüm çok teşekkürler açıklama için ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ricam ederim öznur hanım... çok sevindim işinize yaramasına.. sevgiler..

      Sil
  11. EMİNE HANIMCIĞIM AÇIKLAMA İÇİN, MODELLER İÇİN, CANDANLIĞINIZ İÇİN KISACA HERŞEY İÇİN TEŞEKKÜRLER, SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  12. Mrb kusura bakmayin cok olmus oreli ama ben simdi gordum cok begendim yelegi yapiyorumda 10 ilmek serit demissiniz ben anlamadim kac sira nasil yapacaz

    YanıtlaSil
  13. Mrb kusura bakmayin cok olmus oreli ama ben simdi gordum cok begendim yelegi yapiyorumda 10 ilmek serit demissiniz ben anlamadim kac sira nasil yapacaz

    YanıtlaSil
  14. Bende örmüştüm ama sizinki son derece farklı ve şık .Blogumda takip listeme aldım sizi , zevkle izlenecek çalışmalarınız var sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  15. Yeleginizi cok begendik resimleri buyuterek sayilari zorda olsa almaya calistik resimler cok guzel ama sayilarin bir cogu eksik keske sayilarinida yazsaydiniz

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.