23 Eylül 2010 Perşembe

DALGALI JİLE, MİNİ HIRKA VE BALERİN PATİKLER

MERHABALAR, 
Hamileliğimin başlarında, henüz bebeğimin cinsiyeti belli bile değilken (kızım olacağı içime doğmuştu) örmüş olduğum bir bebek takımını tanıtmak üzere karşınızdayım. 


KULLANILAN MALZEMELER
100 gr. Ören Bayan Dora Turkuvaz İp
100 gr. Ören Bayan Dora Pembe İp
200 gr. Ören Bayan Dora Beyaz İp
3,5 Numara Şiş
4 Düğme
2 m. kadar Pembe Kurdele


Öncelikle jilemizden başlayalım. Jile etek ucundan 105 (yaklaşık) ilmekle, başlanıp iki parça halinde örülüyor. Jilenin etek ucunda 6 desen oluşturuluyor. Her desende 15 ilmek kullanılıyor. Tek sayı olmak koşuluyla desen daraltıp, genişletebilir.


Desen yapılırken, ön yüzden arttırılırken, arka yüzden eksiltilerek ilmekler dengeleniyor. 6. ve 7. dalga örülürken ilmekler hem önden hem de arkadan azaltılarak jilenin bel kısmına geliniyor. Jilenin bel kısmına gelindiğinde yaklaşık 60 ilmek kalıyor. (Dikildikten sonra saydım. 1-2 ilmeklik oynamalar olabilir)


Jilenin belden üst kısmı beyaz ile örülüyor. Ön ve arka 15 sıra örüldükten sonra kol için 10 ilmek haroşa örülüyor. 5'er ilmek kol kesimi yapıldıktan sonra, önde 22 ilmek yaka için haroşa örülüyor ve yaka önce ortadan 8, sonra yanlardan 2,1,1'er ilmek kesilerek yuvarlanıyor. Arka için de kol kesiminden 24 sıra sonra 22 ilmek haroşa örülüyor ve yaka tek seferde 16 ilmek kesilerek tamamlanıyor. Burada dikkat edilecek nokta arka askıları daha uzun örmek ve düğme için ilikleri unutmamak. Bu işlemlerden sonra pembe ip ile jilenin yakası ve kolları çerçeveleniyor, Rokoko düğümü ile de jilemizin önüne bir gül konduruluyor.

     

Sıra geldi mini hırkamıza... Hırka daha önce tanıttığım modeller gibi kol altına kadar bütün örülüyor. Hırkanın bedeninde 8 desen kullanılıyor. Ancak burada kullanılan desenler 13 ilmekten oluşuyor. Kol kesiminde ilmek eksiltilmeden düz örülerek yapılıyor. (desen bozulmasın diye böyle yaptım). Yaka oluşturulurken her iki taraftan da 8,2,1ilmek kesilerek yaka yuvarlanıyor. Yakaya sonradan ilmek çıkarılıp 6 sıra örülüyor. Hırkanın kolları jilede olduğu gibi 15 ilmeklik 2 desenden oluşuyor. Kol ilerledikçe desen genişletiliyor. Kol tamamlandığında desen 23 ilmeğe ulaşmış oluyor ve tek seferde kesiliyor.


Ve son olarak kız bebek takımımız balerin patiklerle tamamlanıyor. Patikler daha önce anlattığım robalı yelek modelinin patikleri gibi yapılıyor. Farkı tabanında sık iğne yerine 3'lü trabzan kullanılması ve taban kenarlarının oyalanması.

 

Örme işlemleri bitip, sıra sergilemeye gelindiğinde de kurdele ile hırkaya ve patiklere bir fiyonk, jileye ise bir kemer yapılıyor.... Örmek isteyenlere kolay gelsin.

16 yorum :

  1. Sevgili Kızımın Cicileri, harika olmuş ellerinize emeğinize sağlık.
    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  2. ilk yorumu yengesi yazsın kızımızın dimi:))maşallah eminecim ne güzel olmuş bu takım,gerçi alıştım artık senin her yaptığın ayrı güzel oluyor,eee kimin kızısın:)artı bana da nerdeyse tüm bildiklerimi sen öğrettin,sayende ben de istediğimi örebiliyorum artık.tekrar teşekkür ederim bu vesileyle..
    sevgiler canım öptüm seni ve kızını...

    YanıtlaSil
  3. güzel gelinimiz; filiz'cim. güzel yorumun için teşekkürler. sonuçta sana öncü olmuş olabilirim ama sen yetenekli olmasaydın sen ayrıntılara bakmayı bu kadar iyi bilmeseydin ve ne öğrenebilirim diye gayret göstermeseydin ben kendi kendime konuşuyor olurdum.Asıl bu kadar iyi bir gelin olduğun için ben teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  4. Belgin'cim ziyeretine ve yorumuna teşekkürler....

    YanıtlaSil
  5. Merhaba!
    Seni burada ziyaret ediyorum ve blogunuza sonra! şirket ve blog'uma ilgi için teşekkür ederiz. Ben Türk oldum; Onun arazi çok güzellik var!
    Sizin için güzel bir hafta!
    Saygılarımızla,
    Norminha

    YanıtlaSil
  6. Hello!

    I like your invitation and your Blog!
    I've been to Turki and was delighted with the beauty of their land.
    A beautiful week to you!
    Greetings,

    Norminha

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar şirin olmuş. Ellerinize sağlık. :)

    Bebişiniz güle güle, sağlıkla giysin inşallah.

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş, ellerinize sağlık. Fikir olarak bir şey söylemek istiyorum. Ben bu güzel şeyleri örmüş olsaydım, çizgili olan elbiesenin üzerine hırkayı tek renk yapardım. Örneğin pembeden.. Eğer hırkayı renkli yapacaksam o zaman elbiseyi düz renk yapardım. Sanki böylece örnek ve renkler kendini daha çok gösterir gibi geliyor. Düz renk elbisenin uçlarına hırkanın renklerinden çiçekler işlenebilir. Belki bu şekilde de yapmayı düşünürsünüz. Fikir olsun istedim. Ama çok güzeller gerçekten.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel olmuş,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Çok şirin güzel bi jile olmuş elinize emğinize sağlık
    iyi pazarlar sevgiler

    YanıtlaSil
  11. sevgili lila handcraft ayrıntılı yorumun için teşekkürler. fikirlerini daha sonraki çalışmalarımda dikkate alacağım.

    YanıtlaSil
  12. anneanneninemekleri, utku'nun annesi, eviminincileri güzel yorumlarınız ve ziyaretleriniz için teşekkürler. yine beklerim. yorumlarınıza ancak cevap yazabildim. gecikmeler için kusuruma bakmayın. malum bebeğim henüz 6 aylık...

    YanıtlaSil
  13. Ziyeretiniz için çok teşekürler Emine hanım, her zaman beklerim bu arada örgülerinize bayıldım, emeğinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Seus tricôs são lindos! Admiro muito quem faz porque eu não gosto de fazer e não consigo. Parabéns!!!!

    Abraços,
    Ana Maria
    do Brasil

    YanıtlaSil
  15. Urunleri satiyormusunuz ? Bende kizim almak isterim

    YanıtlaSil
  16. jile ya da hırkadan biri tek renk olsaydı daha iyi görünürdü bence... ama bu şekliyle de çok emek verildiği belli. ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.