5 Kasım 2012 Pazartesi

KIZIMIN SONBAHAR - KIŞ KREASYONUNDAN....



MERHABALAR;

Uzun bir ara verdim çalışmalarımı paylaşmaya...Daha önce sizlerle bakıcı ile ilgili sıkıntılarımı paylaşmış yardım istemiştim. Sizler de bana değerli fikirlerinizle destek olmuştunuz... Şimdilik bakıcıya ihyiyaç kalmadı... Okulun ilk dönemi için izin aldım.. Kızıma bol bol vakit ayırıyorum... Onunla birlikte evde vakit geçirmenin keyfini sürüyoruz... Boş zamanlarımızda elbette boş da durmuyoruz...

Örgü benim zor günlerimin can yoldaşı... Kitaplarımı da unutmamak lazım elbette... Ne zaman bunalsam beni içinde bulunduğum sıkıntılı düşüncelerin içinden çekip çıkarıyorlar kısa bir süreliğine de olsa.. Hayatımdaki belirsizlikler, kızım.... derken üst üste biriken, bazen omuzlarıma ağır gelen sıkıntılar örgü anlamında verimli günler geçirmeme sebep oldu... Her şerde bir hayır vardır demek bu olsa gerek.... Neyse gelelim "KIZIMIN SONBAHAR - KIŞ KREASYONU"nun ilk parçası olan "CİVCİVLİ HIRKA"ya... ve hırkamıza eşlik eden şapka ile patiklere....


Ördüğüm hırkaya ALİZE örgü dergisinin 11. sayısının 39. modeli ilham kaynağı oldu. Modeli görünce çok beğendim. Ama mutlaka kendi yorumumu modele katmalıydım.. Evde 100 gr. sarı renk ipim vardı. Üzerindeki etiket yırtıldığı için marka ve numara veremeyeceğim. 50 gr kadar yeşil de daha önceki işlerimden kalmıştı. Üzerine 200 beyaz Bonbon ve 6 adet düğme eklenince malzemelerimiz hazır oldu ve başladım örmeye...


Hırkanın gövdesini her zaman yaptığım gibi bütün olarak 150 ilmek ve haroşa ile ördüm. civcivler için 12 ilmek ve arlarındaki beyaz boşluklar için de 6'şar ilmek ördüm... Gövde de yer alan 8 civcivin 4'ü arka, kalan 4 de 2,2 önlere ayrıldı. (Hırkanın orjinalinde önlerde 2'er, arkada 1 tane büyük civciv var.) 


Hırkanın iç kısmını temiz olması için sarı ipten 8 beyaz ipten 9 adet küçük yumak yaparak her parçayı kendi ipiyle ördüm... (İpleri birbirine dolaştırmadan örmek son derece beni zorlayınca kullanmadığım bir şişe sırayla ipleri saplayarak işimi kolaylaştırdım...Her ördüğüm sırada ipleri diğer şişe sırasyla aktardım..)



Orjinalinden yine farklı olarak kol altından başlayarak reglan kol çalıştım.. Ön biyelerin sonradan yapılacağı göz önünde bulundurularak; 36'şar ilmek önler için  78 ilmek de arka için ayırdım. (İlmeklerin tamamı ve ayrılış biçimini kızıma daha önce ördüğüm kıyafetleri baz alarak yaptım. ) Her ön sıra da arka için;her iki tarftan; önlerde ise; tek taraftan 1'er ilmek azaltarak üçgen formunu verdim.



Kola orjinal örnekteki gibi 1 tane civciv yerleştirdim. Kolu 38 ilmek başladım ve her 3 diş haroşada 1'er ilmek her iki yandan ayırarak ilmekleri arttırdım. Gövdeye uygun olarak her ön sırada her iki yandan 1'er ilmek azaltarak kol evine kolu yerleştirdim.



Civcivin yakından görünüşü de böyle.. Civcivin başında yine ben kendime göre değişiklik yaptım. Orjinalinde civcivin başında da 12 ilmek kullanılıyordu. Ben civcivin gövdesinin her iki yanından da 2'şer ilmek azaltarak civcivin başını 8 ilmekle yaptım. Böylece civcivlerin aralarındaki 6'şar ilmek de 8'e çıkmış oldu.


Ön bieleri ve yakayı ilmek çıkararak yaptıktan sonra civcivlerin gaga ve ayakları turuncu ip ile üzerine yaptım.



Şapkalar ise; ayrı örülerek civcivlerin başlarına diktim. 4 cm'lik saten kurdele kullanılarak yapılan fiyonklarla süslenerek düğmeleri dikilerek hırkayı giyilmeye hazır hale getirdim



Bu da hırkanın arkadan görünüşü...

Tabi ki hırka yalnız bırakılmaz.. Kulaklıklı bir şapka ile patikler imdada yetişir...Hırka fazlaca hareketli olunca şapka ve patikleri sade çalıştım..


Dergideki örnek ve benim çalışmalarım bir arada böyle görünüyor... Ben kızıma severek giydirmeye başladım bile.. Haroşa örülünce bir hayli kalın oldu. Çok da sıcak tutuyor.. Umarım siz de beğenmişsinizdir..

Yeni paylaşımlarda görüşmek dileğiyle...

SEVGİLER...

57 yorum :

  1. cok güzel degisik bir model olmus ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  2. Güzelciğim, sen neden işti, atanmaydı uğraşıyorsun ki, birinci sınıf, ne birincisi extra,ultra örgü uzmanısın sen.
    Bayıldım, tek kelime ile ha-ri-ka.
    Güle güle giysin minik prensesimiz.
    Bu arada izleyicim olduğun için teşekkür ederim.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. Çok çok güzel ve sevimli olmuşlar.Ellerine kollarına sağlık canım.Prensese de çok yakışacaktır eminim.

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkürler seher hanım hem ziyaret hem de yorum için.. inşallah kızım sağlıklı günlerde giyer..

    YanıtlaSil
  5. bayıldım güle güle kullanın...

    YanıtlaSil
  6. GÜZEL KIZIN İYİ GÜNLERDE GİYSİN.ÇOK BEĞENDİM ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık. Modelden daha güzel olmuş...Güle güle giysin minik kızınız :)

    YanıtlaSil
  8. güzel yorumunuz bana onur verdi ahestebeste.. aslında Türkiye'nin önde gelen iplik firmalarından biri kızıma ördüğüm deniz temalı bebek takımını görüp beğenmişler, görüşmeiçin istanbula çağırdılar. ancak kızımın rahatsızlığını yeni öğrendiğim ve koşuşturma içinde olduğum bir dönemdi. fırsatı değerlendiremedim.. bundan sonrası kısmet.. mesleğimi çok seviyorum.ama mesleğime ve kızıma ayırdığım zamandan çalmayacak ek bir iş yapmak da isterim elbette. sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. beğenmene çok sevindim sevtap'çığım... elimden geldiğince kızıma özgün şeyler yapmaya çalışıyoru. süsü de sevince ortaya bunlar çıkıyor.. beğenmene sevindim..

    YanıtlaSil
  10. çok çokk güzel olmuşşşş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. Canımsın, sen kendin bir dosya oluştur gönder, teklif bekleme.Çünkü olağanüstü güzel örgüler.Hem ayrıca bize de faydan dokunur, çünkü işte sen de yayınlamışsın,bir bak dergilerdeki örgülere,senin yaptıklarının yanında lafı geçmez.Onları ruhsuz buluyorum.Sen ruh katıyorsun örgülere.Bunu bilir bunu söylerim.
    İmza:çenesi düşük,çok bilmiş abla blogger

    YanıtlaSil
  12. canım ellerine sağlık bu sayıyı geçen aydan beri yün dükkanımda kaç tane sattım hatırlamıyorum ve en beğenilen sayfaydı bu ellerine sağlık ben senin yaptığını daha çok beğendim senin yorumla çok daha şık olmuş. sevgiler

    YanıtlaSil
  13. ne kadar güzel ve sevimli olmuş.iyi günlerde kullansın.

    YanıtlaSil
  14. ay bu harika olmuş çok beğendim valla dergidekine taş çıkartmışsın.kat kat daha güzel olmuş bayıldım

    YanıtlaSil
  15. Tam bir örgü ustasısınız maşallah,barekallah.Eliniz çok düzgün.Annesinin kızı mı desek acaba?Annenizin örgülerini de incelemiştim.Gelininizin oda takımının pikolarını da çok güzel yapmıştı.Demek ki hamaratlık siz de genetik.
    Ben de yeğenime yapmaya karar verdim.Yaparken takıldığım yerlerde yardımınızı isteyeceğim.
    Ayşe Elif güle güle giysin,inşaallah ve tez zamanda sağlığına kavuşsun.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. Çok sevimli çok güzel olmuş canım ellerine sağlık prenses sağlıkla güle güle giyinsin..

    YanıtlaSil
  17. Sizi takip ediyordum ama bugün bloğunuzu daha iyi inceledim.Tebrik ederim.Kendinizi ve özel hayatınızı değil eserlerinizi ön plana çıkartarak,usta olmanıza rağmen mütevazi bir şekilde sunumlar yaparak çok sempatik bir blog hazırlamışsınız.
    Ben de ücretsiz izinde bir yaşındaki oğluna bakan bir sınıf öğretmeniyim.Fırsat buldukça tüm bloğu ilk yayından son yayına kadar okuyacağım.Bu fırsatı kaçırmak istemiyorum.Hamarat,mütevazi ve çalışkan insanları çok seviyorum.Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. çok çok güzel bir model ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  19. bence de harika bir hırka olmuş.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  20. muhteşem anlatmışsın eline sağlık arkadaşım...kızımıza çok yakışacaktır eminim...Sağlıklı günlerde giysin inşallah...öpüyorum kocaman onu...
    Yağmurum yılı geliyor koca bir sene geçti ömrümden ömür canımdan can gitti,karatoprağa bakıp geliyorum her haftasonu...SEN EN İYİSİNİ YAPTIN,kızınla bol bol zaman geçir onun bakıcıya değil sana ihtiyacı var keşke her anne bu dediğimi anlayabilse...Senin bu zorlu yolu en az zararla atlatmanı diliyorum Allahımdan ...Her dua edişimde kızıma sizin için de duada bulunuyor ,Yağmurumdan arkadaşı için sağlık istiyorum....Her zaman aklımdasınız.Kocaman öpüyorum sizi...

    YanıtlaSil
  21. Beğenmene sevindim 3 prenses, güzel yorumuna teşekkürler..

    YanıtlaSil
  22. inşallah kızım iyi günlerde, sağlıklı günlerde giyer aksungur46.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  23. teşekkürler Hayalci.. iltifatınıza teşekkürler.. sadece mevcut örneği kendimce yorumladım...

    YanıtlaSil
  24. teşekkürler yaseminkale.. sizin kadar güzel amigurimiler yapamıyorum maalesef.. amigurimi hevesimi böyle tatmin ediyorum.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  25. güzel iltifatınıza teşekkürler sevgili aheste beste... neden olmasın bir dosya oluşturabilirim... belki ben kızıma olan sevgimi ve hayallerimi kattığım için size daha güzel geliyordur.. en nihayetinde dergilerkiler ticari materyaller..ben de sizin gibi blogger arkadaşlarımın çalışmalarını daha güzel buluyorum.. bir de dergiler blogger arkadaşlarımın pek çoğunun yaptığı ve benim de yapmaya çalıştığım gibi ayrıntılara yer vermiyorlar.. bu nedenle amotör ruhla yapılan daha güzel işler yapıyoruz biz bloggerlar..her zaman beklerim..

    YanıtlaSil
  26. gerçekten çok güzel bir sayı sevgili örgü çantam.. derginin başındaki kız bebek için olan mevlüt takımının elbisesini de annem ördü yazın kızım için.. dantelleri dikilince yayınlayacağım inşallah.. üzerine de bolero öreceğim Allah izin verirse..güzel iltifatına teşekkürler..

    YanıtlaSil
  27. teşekkürler sevgili zeynep.. bu kadar güzel iltifatları hak ediyormuyum bilmiyorum... annem kadar güzel örebilmek benim için en güzel iltifattır.. 3-3,5 la ördüğüm örgüleri bile annem kalın buluyor.. zor beğenir de biraz...Filiz de müthiş beceriklidir.. kaynanasının gelinidir tam.. çok güzel kurdele nakışları yaptı.. ben onun kadar sabırlı değilim maalesef.. takıldığın yerlerde seve seve yardımcı olurum.. inşallah kızım sağlığına kavuşur bir an önce.. güzel dileklerinize teşekkürler..

    YanıtlaSil
  28. teşekkürler marifetane.. inşallah kızım sağlıkla giyer..

    YanıtlaSil
  29. tekrar teşekkürler zeynep hanım.. bloguma gösterdiğiniz ilgi için... özel hayatımı ve kendimi çok paylaşmayı sevmiyorum.. bu blog kızımın ve çalışmalarımın...ama bazen paylaşıyorum elbette..insan paylaşmak, dinlemek, fikir almak istiyor zaman zaman.. inşallah güzel iltifatlarınıza layık olurum..

    YanıtlaSil
  30. teşekkürler sevgili Nilgün Komar...

    YanıtlaSil
  31. sizinle belki telefonlar dışında tanışamadık, ama inanın ben de Yağmurun acısı içimde hissediyorum.. Yağmurun senesinin geldiğini eşimle konuştuk geçen akşam bizde.. biz de evimizde kendimizce anacağız onu..

    kızıma hep bir şeyler yaparken acabalar oluyor. canımdan can gidiyor ihtimallerle.. "büyük olmuş, seneye giyer" sözcüğü boğazımda düğümleniyor her defasında..

    1. dönem izinliyim. 2. döneme Allah Kerim.. elbette kızımla evde olmak çok büyük bir keyif... inşallah kızım da ben de en az zararla atlatırız.. bazen omuzlarımadaki ağırlığın altında eziliyorum.. bu süreçte sizin desteğiniz de yadsınamaz.. dualarınız ve iyi dilekleriniz için çok teşekkürler.. konuşmaya, dertleşmeye ya da sadece gözyaşlarımızla susmaya her ihtiyacınız olduğuda telefonun ucundayım.. birbirimizi en iyi biz anlarız..SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  32. Nasıl hoşuma gitti anlatamam. Hem sevimli, hem renkli, hem civcivli.Ellerinize sağlık, prenses sağlık ve huzurla ısınsın inşallah.

    YanıtlaSil
  33. Elbette hakediyorsunuz.Allah şahidim çok samimice yaptım yorumlarımı.Sıkıca takip ettiğim ve uzun uzun yorum yaptığım çok blog yok.İltifat değil,gerçek.Filiz'i ve Zeliha'yı da takip ediyorum.Herşey gönlünüzce olsun.

    YanıtlaSil
  34. heeeey bütün fotolar çok şirin bak valla. evde kızınla olman da ne hoş. bi de öp onu o yanaklarından. maşallah.
    :)

    YanıtlaSil
  35. teşekkürler ecehan... güzel temenniniz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  36. yorum yazmaya ayırdığınız vakit için teşekkürler sevgili zeynep... beni onere ettiniz..sevgiler..

    YanıtlaSil
  37. teşekkürler deeptone.. ilk dönem birlikteyiz kızımla.. inşallah iznimi uzatabilirim biraz daha...senin öpeceğim birazdan..

    YanıtlaSil
  38. elimden geldiğince gülümsemeye çalışacağım sevgili asosh...teşekkürler..

    YanıtlaSil
  39. eminim yüreğinizde elinizin becerisi kadar güzel öyle olmasa siz bu işleri çıkaramazsınız...kızımız da iyi güzel günlerde giysin.bahtını rabbim güzel etsin

    YanıtlaSil
  40. bu nasıl bir yetenektir herzaman hayranlıkla taipteyim.minik kızınıza kocaman öpücükler iklim

    YanıtlaSil
  41. Merhaba bloğunuz çok güzel cıvıl cıvıl bundan sonra takipçinizim.Kızınız sağlıkla giysin çok beğendim ellerinize sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  42. merhaba emine hanım ben melike ördekli beyaz hırka modeline bayıldım yapmaya çalışıyorum ama benim vakvaklarım sizinki gibi olmuyor bi püf noktası varmı acaba varsa söylermisiniz be yapmaya çalışıyorum saygılarrrr :)

    YanıtlaSil
  43. muhteşem olmuş canım ya bayıldım!ben ancak görebildim gecikmiş bir yorum oldu ama sen anlarsın halden,kusura bakma.ben de örmeliyim hem de hemen:)))

    YanıtlaSil
  44. güzel iltifatınıza teşekkür ederim saadet hanım..güzel dualarınız için de yürekten "AMİN" diyorum..sevgiler..

    YanıtlaSil
  45. teşekkürler iklim hanım.. siz benim en sadık izleyicilerimdensiniz.. güzel yorumlarınız için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  46. bloguma hoş geldiniz nuray hanım.. her zaman beklerim..

    YanıtlaSil
  47. fotoğrafladıklarım dışında tek püf noktası ördekler düz örgü ile örülürken aralarındaki boşluklar haroşa ile örüldüğü için (haroşa örülen kısımların boyu kısa oluyor düz örgüye göre...)düz ilmekleri bekletirken ördek boyunca 1 defa gövdede 1 defa ördeğin başında haroşa ilmekleri 2 kez örüyorum..her zaman beklerim melike hanım...

    YanıtlaSil
  48. çalışan anne olmak zor elbette. seni çok iyi anlıyorum filiz'cim.. yoğunluğun arasında zaman ayırdığın için teşekkürler.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  49. Muhteşmemmm tek kelimeyle bayıldım ellerine sağlık senin kattığın tasarım bence çok daha güzel olmuş hayran kaldım ....

    YanıtlaSil
  50. harika olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  51. Coooooook güzel olmuş. Vak vaklar çok sevimli keşke yapabilsem ben de...

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.