27 Aralık 2011 Salı

ELMALI KURABİYE

MERHABALAR SEVGİLİ DOSTLAR, 

Çekilişimizi söz verdiğim üzere bugün gerçekleştirdim ve kazananı belirledim.. İnşallah ECE arkadaşım hediyemi beğenir.. 
Çekilişimi düzenlediğim esnada katılımcı arkadaşlarımdan blogumda yayınlamamı istedikleri ile ilgili fikirlerini sormuştum.. Mutfağa daha fazla yer vermemi isteyen arkadaşlarıma kulak veriyorum ve çok sevdiğim anneciğimin elmalı kurabiye tarifini paylaşıyorum.  


Tarifimiz için;
HAMURU İÇİN;
3 Yumurta,
2 su bardağı toz şeker,
1 paket margarin,
1 kaşık yoğurt (Eğer merdane ile açılarak şekil verilecekse kolay açılmasını sağlıyor)
5 bardak un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

ELMA HARCI İÇİN;
 1 kg kırmızı elma,
1 bardak toz şeker,
1 tatlı kaşığı tarçın,
Ceviz (isteğe göre ve istenen miktarda)

ÜZERİ İÇİN;
Pudra şekeri


Öncelikle elmalarımızı soyup rendeliyoruz. Elmalarımızı şeker ile suyunu çekene kadar pişirdikten sonra soğumaya bırakıyoruz. Kullanmadan hemen önce tarçın ekleyerek kullanıma hazırlıyoruz. 


Hamur için gereken malzemelerin tamamını bir kapta birleştirerek yoğuruyoruz ve 15 dakika dinlendiriyoruz. (Ben tüm malzemeleri 2 katı kullanarak 1 tepsi elmalı kurabiye 1 tepsi de turta yaptım. )


Dinlenen hamuru biraz da tezgah üzerinde yoğurarak, küçük parçalara ayırıyoruz. 


Oklava ya da merdane yardımıyla açtığımız parçaları 6'ya bölerek elmalı harçla birlikte rulo haline getirip, tepsiye yerleştiriyoruz. 


175 derecelik fırında üstü pembeleşene kadar pişiriyoruz.  


Pudra şekeri ile süsleyerek, servise hazırlıyoruz. 


Elmalı turtamız için ayırdığımız hamurun yarısını oklava yardımıyla açarak, tepsimize yayıyoruz. Üzerine elmalı harcı paylaştırdıktan sonra dövülmüş cevizi ekliyoruz. Kalan hamuru, oklava yardımıyla açtıktan sonra, kafes görünümü veriyoruz. Piştikten sonra pudra şekeri ile süsleyerek servise hazırlıyoruz. 


Denemek isteyenlere tavsiye edebileceğim gerçekten kolay ve güzel bir tarif.. 

İyi akşamlar, sevgiler.. 

8 yorum :

  1. Hayirli geceler canim elmali kurabiyenin kokusu kibrisa kadar gedi dayanamadim bir tanesini alip kaciyorum ellerine saglik afiyet seker olsun cok nefis gorunuyor sevgiler:))

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor bu..zaten içinde elma olan tüm tariflere bayılırım ben..bunu da denicem en kısa zamanda..paylaşım için teşekkürler..ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
  3. çok severim elmalı kurabiyeyi, ellerine sağlık, nefis.

    YanıtlaSil
  4. Ih ıh çok da lezzetli görünüyor. En sevdiğim kurabiyedir. Ellerinize sğlık Afiyet olsun. Yeni yılda sağlık ve mutluluk, huzur bulun inşallah. Mutlu yıllar.

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık canım,ben de çok severim bu kurabiyeyi.ah bir de içinde margarin olmasa:))

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık..
    en sevdiğim kurabiyedir kendisi bi çok tarif denedim elmalı kurabiye adı altında
    bunuda denicem tekrar tşkler..

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.