21 Şubat 2012 Salı

FETİH 1453

MERHABALAR, SEVGİLİ DOSTLAR,

Geçtiğimiz hafta vizyona giren ve sinema salonlarını sallayan muhteşem filmi ben de Doğum günümde izleme fırsatı buldum.. Hakkında yapılan güzel yorumların hepsini fazlasıyla hak ettiğini düşünüyorum.. 


Film de Fatih Sultan Mehmet'i Devrim Evin, Ulubatlı Hasan'ı İbrahim Çelikkol, Era'yı Dilek Serbest ve Bizans İmparatoru Konstantin'i Recep Aktuğ canlandırıyordu.. 


Star'da İffet dizisinin ilk bölümlerini izlerken, İffet'in babası Ahmet'in Cemil'i bıçakladığı sahnede Cemil'in mimiklerini kullanışı dikkatimizi çekmişti.. Sahnenin dizi sahnesi olmasa gerçek olduğuna rahatlıkla inanırdım.. İbrahim Çelikkol filmdeki performansıyla beni bir defa daha kendine hayran bıraktı.. Filme çok şey kattığı da muhakkak...


Bizans imparatorunun kuşatma esnasındaki konuşması da çok etkileyici bir sahne idi.. 

Film boyunca her izlediğimde Osmanlı padişahı olarak yeterince heybetli bulmadığım Devrim Evin'i kılıç sahnesinde çok beğendim..

Filme de atlanan tarihi ayrıntılar dikkat çekici olsa da (Akşemseddin'in gerçekte 40. gün değil savaş boyunca Fatih'in yanında olması gibi..) Osmanlı tarihimizi okumak yanında izlemek de keyifliydi.. 

İlk fırsatta izlemeniz tavsiyesiyle...

SEVGİLER..

4 yorum :

  1. mrb ben bugün ikinci kez izledim filmi kesinlikle desteklenmesi gereken bir fil olmuş ikince kez bile aynı coşkuyla seyrettim

    YanıtlaSil
  2. En kısa zamanda gideceğim bu filme inşAllah..

    YanıtlaSil
  3. Ben de fırsat bulursam gideceğim bu arada doğum gününüz kutlu olsun,sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.