12 Aralık 2013 Perşembe

TIĞ İŞİ YELEĞİM VE ÖRGÜ KOLYEM....


MERHABALAR,

Her ne kadar soğuk ve kar ülkemizde hüküm sürse de sizlerle yazın ördüğüm mevsimlik yeleği paylaşmak istiyorum. Tabi ki ortam sıcaklığına göre kışın da giyilebilir... 


Yelek ve kolyesi için 300 gr. Alize Diva kullandım. Bu ipin tığ için son derece uygun olduğunu düşünüyorum.. Daha önce bir bebek hırkasında kullanmış ve de sonuçtan çok memnun kalmıştım.. BEBEK HIRKASI için BURADAN..


Yeleğe motiflerle başladım. Bu Motifin büyük halini Daire Yelek yapmıştım.. O da BURADA..


9 tane motifi örüp, birleştirdikten sonra, motiflerin çevresine bir kaç sıra zincir ördükten sonra gövdeyi yapmaya başladım. Gövdeyi sutaşıları ile yaptım..


Üzerime ölçerek kol ve yaka oyuntusunu yaptım.. 


Yeleğin ön ve kol çevrelerine 2 sıra dolgu örerek, çerçeveledim. 


Kalan çok az miktardaki ipe sayılı boncuklarımı dizdim. 4 küçük 1 büyük şeklinde. Ardından kolyenin uç kısımlarını kargaburun ile monte ettim.. Rengine uygun bir kurdele ile tamamladım..  


Kalan boncuklarımdan tığ işi bir kolye daha ördüm.. 10 küçük 1 büyük boncuğu gümüş rengi dantel ipine geçirdim. 2 zincir bir boncuk biçiminde ördükten sonra, ördüğüm uzunca kolyeyi 5 parçaya böldüm. Birleştirdiğim uç kısımları uzatma olarak örerek kolyeyi tamamladım. 

Yapmak isteyenlere bu tarz kolyeleri şiddetle tavsiye ediyorummm. Çok kolay ve hızla yapılıyor..  Bir tane de rengarenk cam boncuklardan yaptım... Sonucu beğendim..

YEPEYENİ PAYLAŞIMLARLA GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE..

SEVGİLER...

6 yorum :

  1. Ellerine sağlık canım güle güle giysin.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş,rengine bayıldım ellerine sağlık canım..kolye işinde de maşallahın var yani:))

    YanıtlaSil
  3. Rengine bayıldım ellerinize sağlık.sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. Motifle başlayıp normal örmeye devam etmek ne hoş olmuş, renk de harika ! Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. ellerinize saglik cok guzel olmuskac numara tig kullandiniz acaba

    YanıtlaSil
  6. ellerinize saglik cok guzel olmus.kac numara tig kullandiniz acaba ?

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.