25 Şubat 2015 Çarşamba

KIZIMIN YAPRAKLI LİLA YELEĞİ

MERHABALAR,

Geçtiğimiz yıllarda bu modelden kızıma Turkuvaz Hırka örmüştüm. (Tıklayarak hırkayı görebilirsiniz.) Çok sevdiğim Yapraklı hırkamız küçülünce çok sevdiğim modelden örmek istedim yine. Roba modeli bir dergiden ancak orada model ters örgü üzerine değil de iki sıra düz iki sıra ters örülerek yapılıyordu. Aynı modelden bir de hırka ördüm. Yeni doğacak yeğenim için de yelek örüyorum yani bildiğiniz seri üretim oldu. 


84 ilmek ile yakadan başladım yeleğimizi. İlmekleri 5 diş haroşa ördükten sonra 16'şar ilmek önlere, 10'ar ilmek kollara ve 18 ilmek arkaya ayırdıktan sonra aralarına 4 defa yaprak diyagramını uyguladım.  Bu arada Nako Baby Hoşgeldin Soft ve 3 numra şiş kullandım. Orjinal örnekte ortadaki tek yaprak yoktu. Ben daha güzel görüneceğini düşünerek ekledim. 


Yaprakların sayısı ve boyutu da istenildiği kadar büyütülüp, küçültülerek yeleğin bedeni ayarlanabilir. Yeğenime ördüğüm küçük olacağı için daha minik yaptım yaprakları.  


Kolu ayırdıktan sonra gövede bütün olarak örülmeye devam edilmekte. 


Gövdedeki yapraklar...


Desenin yakından görünüşü böyle.. 


Yeleğin arkadan görünüşü.. 


Aynı renk toka almasam olmazdı.. 


Yeleğimiz giyilmeye hazır... Kuzucum iyi günlerde giysin inşallah. Hırkayı da en kısa zamanda fotoğraflar fotoğraflamaz yayınlayacağım.. 

GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE...

SEVGİLER.. 

28 yorum :

  1. harika olmuş canım ellerine sağlık,ajurlu modellerde bir numarasın maşallah!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Filizcim.. Pembesi de Nurbanu için yolda.... inşallah sağlıkla giyer kuzucuklarımız...

      Sil
  2. siz gelin görümce maşallah :) ne hazırlıklar ne hazırlıklar bebek böyle becerikli birbiriyle uyumlu bir aileye geleceği için ne şanslı .. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Benim Küçük Dünyam... kuzucuğu beklerken keyifle yapıyorum.. sağlıkla alırız inşallah kucağımıza.. sevgiler.

      Sil
  3. Gerçek sanatkarsın dostum....ellerine saplık,,

    YanıtlaSil
  4. Diğeri de çok güzeldi, ancak bu renk ve tek yaprak çok güzel olmuş, ellerinize sağlık. Kuzucuk, sağlıklı, neşeli günlerde giysin inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel dileklerine teşekkürler Lale Akinci. tek yaprak biraz roba boyunu uzattı ama sonuç hoşuma gitti benim de.

      Sil
  5. Wonderful, very nice pattern!!!
    Greetings.:*

    YanıtlaSil
  6. Böyle açıklamalı yayınlar çok faydalı oluyor, teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Ayten hanım.. aslında daha pek çok ayrıntı var ama fotoğraflamayı yaparken unutmuşum.. diğer yelekler daha ayrıntılı olacak inşallah.

      Sil
  7. ellerinize sağlık cok güzell

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık. Bu yapraklı modeli ben de çok seviyorum. Çok hoş duruyor sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Masallah ne guzel oruyorsun,ne modeller...Ellerine saglik yine harika olmus.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba çok güzel örmüşsünüz. Model ile ilgili bir soru sorabilir miyim? Yakadan sonra yaprak modeline geçerken iki yaprak arasındaki haroşa kısmı nasıl artırdınız? İlmek içinden ilmek alarak mı yoksa doğrudan artırarak mı? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar, beğenmenize sevindim. ben de çok severek yapmıştım modeli. ilmek artışlarını iki yaprak arasından ilmek içinden ilmek alarak yaptım.ama istenirse ajur olarak da yapılabilir.

      Sil
  11. Cok guzel olmus ama yaprakda arttirma yapilip sonra kesiliyorya ama normalde robayi buyutmek icin arttirma yapmak lazim onu nasil yaptinix

    YanıtlaSil
  12. MERHABALAR, yaprağın küçüldüğü bölümlerde yaprağın yanındaki ters ilmeğin yanından ilmek çıkarmıştım diye hatırlıyorum.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.