2 Mart 2015 Pazartesi

ALİZE FLOWER İLE ÇİÇEK AÇTIK

MERHABALAR,

Güzel kızıma sömestr tatili ve Mersin için ördüğüm mevsimlik montu paylaşmak istiyorum sizlerle. Mersin'e gittiğimizde hava daha ılık oluyor ve kalın montlar fazla geliyor özellikle öğle saatlerinde. Ne mont kadar kalın ne de hırka kadar ince olacak bir mevsimlik mont yapmak geldi aklıma. Her ne kadar ip oldukça kalın olsa da (Bana 6 numara şişler bayağı kalın geldi doğrusu...) astar yapmadığım için mevsimlik kullanıma uygun oldu. Şapka yapmadan da geçemedim. 


Montun yapımında Alize Flower ip, 6 ve 8 numra şişler kullandım. Kalın bir üp olduğu için bana oldukça bereketsiz geldi. Pek de büyük olmayan bu monta ve şapkaya 800 gram (200 gram pembe) ip kullandım. 


İpin ne kadar gidebileceğini kestiremediğimden önce kapüşon ve kolları ördüm. (Bu konuda nette paylaşıma rastlayamadığımdan) Kapüşonu mont bittikten sonra söküp şapka ördüm sonradan. 


Ardından gövdenin üst kısmını örüp bel kısmını ayarladım. Daha önce pek kullanmadığım pirinç modeli ile yaptım bel ve kolların başlangıcını. bu ip ile çok da iyi göründü bence. Bundan sonra daha sıklıkla kullanırım herhalde. 


Gövdenin belden altta kalan kısmını daha esnek olması için 8 numara ile ördüm. Ardından gövdeden ilmek çıkararak yakayı ördüm. 


Montun  arkadan görünüşü.


Örme işleminin ardından çok az kalan pembe ipimden cepler örüp monte ettim. Ardından ipin üzerinde aksesuarların renginde uğur böceği düğmelerle tamamladım kızımın montunu. 


Şapkamızı da pirinç ile ördüm. Mont hareketli olunca şapkayı sade bırakmayı tercih ettim.  


Baharın ilk gününde bahara hazırız artık. İnşallah çok gecikmeden gelir İlkbahar.. Bu yıl kış da hastalıklar da çok yordu bizi. 

YEPYENİ ÖRGÜLERLE GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE. 

SEVGİLER...

24 yorum :

  1. Elinize sağlık çok şık olmuşlar kızınız güle güle giyinsin......

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım güle güle giyinsin yumurcak...

    YanıtlaSil
  3. Bom dia, lindo adorei, super bonito, beijos

    YanıtlaSil
  4. Beautiful, very cute!
    Happy week.:*

    YanıtlaSil
  5. Harika olmuş fıstığa bahar gelmiş:)
    Ellerine sağlık canım kapuşonu sökmen çok yerinde olmuş şapka daha iyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Hatice Hanım.. kapüşon konusunda kararsız kaldım ama şapka daha kullanışlı oldu sanki.. sevgiler..

      Sil
  6. Tam da bahar gibi olmuş ellerinize sağlık. Kızınız güle güle giysin sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. çok güzel olmuş çok şık renkler ve yünü çok güzelmiş kızınız iyi günlerde giysin selamlar...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok severek ördüm bende.. güzel dileklerinize teşekkürler Ahşap zamanı.. sevgiler..

      Sil
  8. Ne neşeli, ne sevimli takım bu, güle güle giysin..Şapka da nefis.

    YanıtlaSil
  9. Örgülerinizi çok beğendim gerek renkleri, gerek modelleri, gerek örülüşü mükkemmel ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, beğendiğinize sevindim GEzgin kova... Sevgiler..

      Sil
  10. Ellerinize sağlık çok beğendim bende aldım bu yünden ama yelek önleri farklı desen oldu ne yapabilirim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize sevindim çok teşekkürler... desen kısmı için ben özel bir şey yapmadım. kendiliğinden çıkıyor desen. sadece örgünün arkasında kalan çiçekleri de çıkartıyorum örerken. ilmek sayılarına göre desen değişebilir. istenen desen için neler yapılabilir bilmiyorum.

      Sil
  11. Bu ipten bende aldim sanki duz orgude daha guzel duruyor.model konsa gostermez gibi ellerinuze saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ip zaten kendi desenini oluşturuyor bence de örneğe gerek yok. ben pirinç örgü ile biyelerini yaptım sadece. düz örgü kıvrılıyor bu nedenle pirinç örgü tercih ettim biye kısımlarında.

      Sil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.