9 Şubat 2015 Pazartesi

RAPUNZEL BERELER

MERHABALAR;

Uzun zamandır yapmak istediğim Rapunzel bereleri yaptım sonunda... Çok keyif aldım yaparken sonuca da değdi diye düşünüyorum. 


Bereye sihirli halkadan sonra 14 adet 5'li trabzan ile başladım. Yani 2 defa dolayıp, 5 defada yaptım trabzanı. 2. sırada trabzanları iki katına çıkardım ve 28 adet trabzan yaptım.


3. sırada bir deliğe 1, 2. deliğe 2 defa şeklinde arttırarak devam ettim. 42 trabzana ulaştım. 4. 5. ve 6. sıralarda da bu şekilde devam ederek sırasıyla 62, 92, 138 trabzana ulaştım. Daha sonraki sıralarda arttırmadan 7 sıra daha ördüm. Toplam 13 sıra örmüş oldum böylece.Örmek isteyenler örecekleri çocuğun başına ölçerlerse daha doğru sonuç alırlar bence. 


Ardından işin en keyifli kısmına geldi sıra... Süslemeye...


Keçeden yaprakları monte ettim önce. 


Ardından da yıldız çiçeğini.


Papatyayı da tığ ile ördükten sonra yaprakları keçe ile yaptım. Ardından sıra geldi saçlara.  


Belirlediğim ölçüye göre kestim saçları. 


Ben berenin birinde her deliğe bir saç takarak, diğerinde ise bir deliğe 4 ip takarak ve boşluklar bırakarak tamamladım.  


Saçları takarken tığdan yardım aldım.


Bu yöntem kaşkollara saçak yaparken de kullanılıyor. 


İki bere için 100 gram sarı ip yeterli oldu. Saçlar bereyi giydirdiğimde kızımın omuzlarına dökülüyor. Daha uzun yapmak isteyenler ölçüyü uzun tutabilirler. 

YEPYENİ ÖRGÜLERLE GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE.. 

SEVGİLER..



15 yorum :

  1. Çook güzel olmuş elinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuşlar canım ellerine sağlık.ben de bu modeli çok beğeniyorum Zelihaya örmek için kaydetmiştim bekliyor sırada.Ayşe elih güle güle giysin annesi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Filiz'cim. çok keyifli bir şapka.. şiddetle tavsiye ederim.

      Sil
  3. Very beautiful, so sweet <3!!!
    Happy week.:*

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyor iyi günlerde giysin güzellik. ben de yeğenlerime örmeye niyetleniyorum ama bir türlü başlayamıyorum biraz uğraştırıcı geliyor bana. emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pek o kadar zor bir bere değil özlem hanım saçları monte etmek biraz oyalıyor. sonuca değiyor gerçekten.. tavsiye ederim Özlem hanım.. sevgiler.

      Sil
  5. Çok şık olmuş güle güle kullansın....

    YanıtlaSil
  6. çok sevimli, cici bir çalışma olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. :) Bu bereyi ben de hep görüyordum nette. Aklıma şöyle bir fikir geldi. Acaba saçlar ayrı olarak örgü yapılıp, berenin içinden monte edilse nasıl olur? Yani berenin içinden çıkıyormuş gibi olacak. Nasıl tutturulur bilemiyorum ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saçlar uçtan değil de bir önceki sıradan monte edilirse dediğiniz gibi görünür. aynı şeyi bende düşündüm. monte ettiğim kısmın üzerinden örüp kıvırmayı düşündüm. ama ipim azaldığı için yapamadım. bence çok güzel bir fikir yolcu.. :) rapunzel berelerdeki taç görünümlü örgüler de çok güzel görünüyor.

      Sil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.