29 Mart 2017 Çarşamba

NAKIŞ İLE BULUŞAN BRONZ KOLYELER

MERHABALAR,

Bugün itibariyle Üç Aayların başlangıcı ve Recep ayının ilk günü . Tüm İslam aleminin REGAİP KANDİLİNİ kutluyorum. Bu vesile ile de dumanı üstünde Bronz kolyelerimi paylaşmak istiyorum. 


Semazen kolyemiz...

"Hak aşkıyla döner dost meydanında
Ateş gülü olup yanar semazen
Cananı bulmuştur kendi canında
Döndükçe Mevla’yı anar semazen" (Tuğrul Çalışkan)



Fatıma'nın Eli...

Bu elin hikayesi şudur; Hz.Fatıma bir gün evde yemek yaparken ki bu yemeğin helva olduğu söylenir Hz.Ali yani Fatıma'nın eşi eve güzel genç bir hanımla gelir bunu gören Fatıma üzüntüyle fark etmeden elini pişen yemeğe daldırır ve karıştırmaya kalkar tabi eli yanar ve bu yanan el şimdi kızların boyunlarından indirmedikleri "Fatımanın Elinin Figürü" dür. Sadakati ve Sabrı temsil eder. Bir tür tılsımdır.


Allah Adı...


Elif


Vav...


Bu da takım severlere... Kolye ve bileklik modelimiz... 


7 yorum :

  1. Hikayeyi bilmiyordum doğrusu. Senin de üç ayların mübarek olsun sevgili Emine. Her zaman olduğu gibi yine muhteşem çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hikayeyi duyunca mutlaka yapayım istedim. kimbilir çevremizde ne çok bilmediğimiz anlamlı hikaye vardır.

      Sil
  2. Çok anlamlı, güzel kolyeler.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Hikayeyi ben de ilk duydum, kendimce elinin şifasını mı temsil ediyor diye düşünüyordum.
    Ayrıca yabancılarda kullanıyor acaba onlarda ki anlamı ya da hikayesi ne ?
    sen açıklayınca diğerini merak ettim:)) Sevgiler canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Bizler Fatımanın eli diyoruz ama bildiğim kadarıyla bu simgenin tarihi oldukça eski. Meryem Ana eli diye de kabul ediliyor. ben simgelediği şeyleri ve bu simgeyi çok seviyorum. zaten kendim için ayırdım.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel kolyeler elinize saglik. Uzakdoguda budizm felsefesinde de kullaniliyor bu el isareti birçok kültür kullaniyor sanirim.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.