22 Kasım 2012 Perşembe

HEDİYELİK PEMBİŞ YELEK

MERHABALAR..,

Soğuğun etkisini arttırmaya başladığı güzel bir Trakya akşamından merhabalar herkese... Sizlerle yazın yeni doğacak bir bebek için ördüğüm cici bir yeleği paylaşmak istiyorum.. Bu örneği gelinimiz Filiz kızım için örmüştü  ve ben de severek giydirmiştim kızıma, hala da giydiriyorum.. 


Kızımın yeleğinden çıkardım örneği...


75 ilmek ile haroşa başlıyoruz. İlmekleri 10 ilmek yaka, 20 ilmek roba ve 45 ilmek gövde olmak üzere 3'e bölüyoruz. Haroşadan sonra düz örgüye geçiyoruz. Yeleğin etek ucuna ajur yapıyoruz. (İpin kalınlığına ve şişe göre ayarlanabilir. Ben örneğe ölçerek belirledim ilmekleri...)


5 defa ajur yaptıktan sonra bir kerede arttırdığımız ilmekleri kesip, desen yapıyoruz. 


Gövdeden robaya geldiğimizde 1 defa roba altından dönüyoruz. Sonraki sırada gövde ve robayı örüyoruz ve yakadan 1 defa geri dönüyoruz. Ardından tüm ilmekleri örüyoruz. Kısaca gövde 4 sıra örülürken; roba 2, yaka da 1 sıra örülüyor. 


Ajurun yakından görünüşü...


Gövde ilmekleri şişte bekletilirken; kol için 5 kez ajur deseni uygulanır... 


Kol bitiminde ilmekler yeniden birlikte örülerek devam edilir. 


Tabi kolun rahat olması için gövdede de desene devam ediyoruz ve ajuru 1 defa yapıyoruz. 


Arkayı ördükten sonra yeniden kol için ilmekleri ayırıyoruz.. 


Yeleğimizi başladığımız gibi yine haroşa ile bitiriyoruz. Tabi önüne ilmek açmayı da ihmal etmiyoruz.. 


Uç ajurunun yakından görünüşü...


Yeleğimizin arkadan görünüşü...


Bu da yeleğimizin tamamlanmış hali... Yeleğimiz, Düzce'ye doğru yola çıktı çoktan... İnşallah sahibi sağlıkla gelir dünyaya.. Ailesine mutluluk ve neşe getirir beraberinde... 

KAYNAK...


HERKESE HAYIRLI CUMALAR...

34 yorum :

  1. Canım hayırlı cumalar dilerim bende bebek yeleği arıyordum harika anlatmışsın emeğine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. çok keyifle ördüm.. darısı başınıza diyeyim derya hanım.. kolay gelsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yapamadım bu modeli başladım yarım kaldı söktüm bende

      Sil
  3. ailecek marifetlisiniz. Maşallah...

    YanıtlaSil
  4. örgün de çok muntazam olmuş yelek de çok şeker hem de ne güzel anlatmışın arkadasım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık arkadaşım ,çok güzel anlatmışsın.bu modelden bende yapmayı düşünüyordum.teşekkür ediyorum paylaşımın için.kolay gelsin, sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. teşekkürler yasemin hanım... keşke sizin ördüğünüz kadar güzel oyuncaklar da örebilsem..

    YanıtlaSil
  7. teşekkürler mor menekşeler... genelde örgüleri yayınladıktan sonra açıklama isteniyor.. bu defa açıklama istenmeden anlatayım dedim.. beğendiğinize sevindim..

    YanıtlaSil
  8. kolay gelsin arzu hanım.. severek yapacağınızı düşünüyorum.. gerçekten çok keyifli örümü..

    YanıtlaSil
  9. yelek çok cici anlatım harika bayıldım gözüm korkmadan yapabilirim sanki

    YanıtlaSil
  10. tam bu yeleğin yapılışını arıyordum.sanki içine doğmuş.harikasın.ellerine sağlık.şiş numaran ve birde ip markasını verebilirmisin sevgiler kocaman sana...

    YanıtlaSil
  11. ben de çok severek örmüştüm bu örneği ama biz düzleri bir gel git yapıyoruz bir de kolları altı dilim.
    ama böyle de hoş durmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. canım ya bu ok cici olmuş ellerine sağlık kızımızda güle güle giysin

    YanıtlaSil
  13. çok güzel anlatım olmuş yine eline sağlık ...

    YanıtlaSil
  14. öğretmenler gününü de kutlamadan geçmeyeyim dedim,senin gibi tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutluyorum...

    YanıtlaSil
  15. teşekkürler melisa... keyifle yapacağını düşünüyorum...takıldığın yer olursa seve seve yardım ederim..

    YanıtlaSil
  16. merhabalar sevgi hanım.. bu aralar favori ipim kartopu yazgülü, ancak nako saten de kullanılabilir. ikisi hemen hemen aynı kalitede ipler.. şişim 3,5. yardımcı olabildiysem çok sevindim.. bir de bu yeleğin biraz daha farklı olanından ördüm yakın zamanda paylaşacağım.. isterseniz bir de onu görün.. gerçi ufak tefek farklılıklar var ama hangisini yapacağınıza siz karar verirsiniz sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. bahsettiğiniz örnekten de ördüm yakın zamanda paylaşacağım sevgili örgü çantam... teşekkürler..

    YanıtlaSil
  18. teşekkürler iğne oyalarım ve hobilerim.. inşallah kızım sağlıkla giyer..

    YanıtlaSil
  19. teşekkürler asosh.. bu yıl evde olunca öğretmenler gününde biraz hüzünlendim.. Allah'tan bu gün eşimin öğrencileri gelip gönlümü aldılar..

    YanıtlaSil
  20. teşekkürler Emine hanım.sayende güzel örgüler öreceğim,Öğretmenler gününde ayrıca çok çok kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  21. Bayıldım ben bu cicilere , çok da güzel anlatmışsınız
    sevgiler
    http://neslihanmetin.blogspot.com

    YanıtlaSil
  22. Yeleğin ismi ne acaba öğrenebilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enine yelek diye biliyorum. başka bir adı varsa da bilmiyorum gerçekten.

      Sil
  23. Si vous pouvez me donner les explication en francais

    YanıtlaSil
  24. Hi! I have found your lovely patterns but I do not understand them. Do you have instructions in English, please?

    Thanks

    YanıtlaSil
  25. Plz give this pattern in English

    YanıtlaSil
  26. Ayrintili anlatımınıza çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  27. Ben bu ornegi kac oldu deniyorum ama ilmek azaliyor ajurun yapilisini anlatirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arttirdiginiz kadar ilmegi keserseniz azalma olmaz diye düşünüyorum. Ben de buradan bakarak yapmıştım. Sorun olmadi.

      Sil
  28. Bu orguyu video olarak tarif edermisiniz Ben anlamadim yazidan

    YanıtlaSil
  29. Rica etsem video olarakta belirtirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  30. Çok güzel olmuş elinize sağlık, 5 yaş için kaç ilmek başlanıyor

    YanıtlaSil
  31. Ne kadar ip gidiyor bir yumak yetermiş acaba

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.