18 Kasım 2012 Pazar

BADEM MODELİ - YAPILIŞI

MERHABALAR;

Geçtiğimiz günlerde kızım için ördüğüm "Badem Örnekli Beyaz Yeleği" yayınlamıştım...  Gelen yorumlarda "Badem Örneğinin Yapılışı" sorulmuştu. Ben de vakit bulunca, dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım resimlerle...


Örneğin yakından görünüşü şöyle... Aslında bu örnekten bere ve kaşkol hatta şal da çok sevimli olur... Ben anlatayım da dileyen dilediği gibi kullansın... 



Öncelikle; ilmeklerimizi 5 ilmek ters; 1 ilmek düz biçiminde yerleştiriyoruz. 7 sıra bu şekilde örüyoruz.  



8. sırada; düz ilmeği örerken; (bu işi ben tığ ile daha kolay yapıyorum...) düz ilmeğin ortasından sırasıyla üstten alta doğru ördüğümüz tüm sıralardan birer dolgu çekiyoruz. Her dolgu arasında birer ilmek de boş alıyoruz. Yani bir ilmek düz ilmek ortasından, bir ilmek de boş alıyoruz.

Bu işlem liflerdeki fıstıkların yapılışına benziyor. 



Bademler çok tombiş olmasın isterseniz boş ilmekleri almıyoruz. Her iki şekilde de oluyor. Tercih size kalmış.



Aldığımız boşlarla, düz örgünün ortasına batarak aldığımız ipleri bir kerede toplayarak örüyoruz ve bademleri oluşturuyoruz.



Diğer bademler için de dönüş sırasında önceki sıranın bademlerinin ortasında kalan 5 ilmeğin 3.'sünü düz örerek; yeni bademlerin yerini hazırlıyoruz.. Kısaca bademler diğer sırada bir önceki sıradaki bademlerin ortasına gelecek şekilde yerleştiriliyor.

İnşallah açıklayıcı olmuştur...

GÜZEL BİR HAFTA GEÇİRMENİZ DİLEĞİYLE;

SEVGİLER....

24 yorum :

  1. Teşekkürler.Çok basit fakat oyalayıcı bir örnekmiş.Fakat çok şık.Elinize sağlık.Çok iyi anlaşılıyor.

    YanıtlaSil
  2. emeğinize sağlık,çok güzel..

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık güzel bir paylaşım olmuş.selamlar...

    YanıtlaSil
  4. süper bir anlatım olmuş.merakla bekliyordum:)

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. muhteşem işler yapmışsın yine...bayıldım hırkaların herbiri birbirinden güzel...güle güle giysin bizimkisi....öpüyorum sizi...

    YanıtlaSil
  7. çok farklı ve değişik olmuş, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. harika bir model olmuş canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. anlatımız için çokkkkkkkkkkk teşekkür ederim tekrar ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. biraz oyalayıcı ama çok keyifli bir örnek gerçekten ZEYNEP'çim..ama sonuca değiyor.. her zaman beklerim..

    YanıtlaSil
  11. teşekkürler hamarat ablam..



    elimden geldiğince ayrıntılı anlatmaya çalıştım Hayat Su...

    teşekkürler Örgüçantam...

    YanıtlaSil
  12. teşekkürler sevgili asosh.. elimden geldiğince güzel işler yapmaya çalışıyorum.. inşallah sağlıkla giyer, annesinin kuzusu..

    YanıtlaSil
  13. inşallah işini görür fotoğraflar.. takıldığın bir yer olursa yine sorarsın...

    YanıtlaSil
  14. Beautiful and sweet baby jacket
    amazing your blog!!
    xx

    YanıtlaSil
  15. çok güzel açıklamışsınız emeginize sağlık komşumun bebegine örüyorum bitince bloğumda paylaşacagım izniniz olursa linkinize vererek tabiki tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. emeginize sağlık çok güzel bir model emine hanım komşumun dogacak olan bebegine hırka örüyorum bu modelden blogumda paylaşmak istiyorum izniniz olursa tabi teşekkürler.

    YanıtlaSil
  17. elbette paylaşabilirsiniz bilgehobi.. bence yeni doğacak bir bebek için çok uygun bir model... iyi günlerde sağlıkla giysin inşallah ufaklık. ben de bebek battaniyesi örmeyi düşünüyorum bu modelden...

    YanıtlaSil
  18. dolaşırken bu sitede senin paylaşımını gördüm yabancı dostlarda bizler gibi çok beenmiş:)
    http://www.liveinternet.ru/users/len-ok65/post252398659/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler hatice hanım... istatistiklerde görüp ben de bakmıştım siteye.. sizin de gözünüzden kaçmamış.sevgiler..

      Sil
  19. Kizima öreceğim bu modelden ben de... 😘

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.