11 Kasım 2012 Pazar

AÇIKLAMALI BURGULU REGLAN KOL KESİMİ

MERHABALAR;

Blogumu uzun zamandır takip edenler diyeceklerdir ki ; yine mi bu Deniz Temalı Bebek Takımı... Ama bu defa Sevgi hanımın ricası üzerine sıvadım koları...

sevgi dedi ki...
"selamalr sevgili arkadaşım.ben deniz temalı hırkanızdan ördüm elinize salık harika olmuş.koltuk altına kadar geldim.reglan kol için üç ilmek kesin yazmışsınız.kol ayrımından sonra reglan kol kesimini anlatabilirmisiniz acaba.örgü elimde kaldı valla,her ksimden sonra kaç sırada bir kesiyorsunuz.bide üç ilmeği keserken birliktemi örüyorsunuz.takıldım kaldım.acil yardım bana.. şimdiden teşekkürler ederim.hatta resimli ekleyebilirseniz çok çok sevinirim.."


Birazdan sizlerle "Burgulu Reglan Kolu" paylaşacağım. Umarım yeterince açıklayıcı ve detaylı anlatabilirim...Ben kol yapımını 36 ilmek üzerinde anlatacağım.. Haroşanın örneğimizle pek bir ilgisi yok.. Sadece örgünün uç kısmı kıvrılmasın diye yapıldı.. Haroşanın üzerine 4 sıra düz ördükten sonra; reglan kesimine başlıyoruz.


Kol yapımında her iki tarafta da sabit ilmek bırakacağız.. Ben 2 ilmek bırakacağım.( Yanlarda bırakılan ilmek sayısı 3-4'den fazla olursa örgünün kenarları gergin oluyor ve kazaklarda kötü bir görüntüye sebep oluyor..) Sabit 2 ilmeği ördükten sonra 3 ilmeği tığa alıyoruz. 


Tığı aldığımız ilmeklerle birlikte sanki burgu yapıyormuşuz gibi sol elimizdeki şişin arkasına geçiriyoruz.


Tığa aldığımız ilmeklerden 1.'si ile sol elimizdeki şişteki ilmeklerden 1.'sini birlikte örüyoruz. Aynı işlemi 2. ve 3. ilmekler için de yapıyoruz. ( Tığa kaç ilmek alırsak bu işlemi o sayıda yapıyoruz. Bu sayıyı elimizdeki mevcut ilmeğin kol evi yapımının bitiminde kaç ilmek olmasını istiyorsak ona göre belirleriz.)  


Kesimin sonunda kullandığımız 6 ilmek; 3 ilmeğe düşer.


Aynı işlem sıra sonunda da tekraralanır, küçük bir farkla... Sıranın sağında tığdaki ilmekler sol elimizdeki şişteki ilmeklerin altına alınırken; sıranın solunda tığdaki üç ilmek sol elimizdeki şişin üzerine çıkarılır.


Şişin üzerine alınan ilmekler; sırasıyla tığdaki 1.ilmek ile şişteki 1. ilmek., 2. ile 2., 3. ile 3. örülür...


Sıra sonunda yine sabit 2 ilmek örüyoruz. 


Her iki taraftan 3'er ilmek azaltarak yaptığımız ilk işlemden sonra, 36 ilmeğimiz 30 ilmeğe düşümüş oluyor. Bu işlem arka ve kollar için her iki taraftan yapılırken; hırka gibi önü iki parçalı örgülerde ise düğme ve iliği olmayacak taraftan yapılıyor.  


 Aynı işlemi  5 sıra düz ördükten sonra istediğimiz sayıda tekrarlıyoruz. Ben Deniz temalı Bebek Takımının hırkasında bu işlemi 6 defa tekrarladım..


Örgünün arkadan görünüşü...


Diğer Reglan kollu çalışmalarımdan bazılarını da hatırlayalım kısaca;







Yeni paylaşımalrda yeniden görüşmek dileğiyle...

SEVGİLER....

21 yorum :

  1. şu bahar temalı kazağa bayıldım:)) ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  2. Elinize,dilinize sağlık.Ben de reglan kolda bu kesimi çok seviyorum,ama yapmasını bilmiyordum.Şimdi öğrendim.Çok memnun oldum.Yakında eşime hırka başlayacağım,inşaallah.Orda deneyeceğim.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. muhteşemsin ellerine sağlık helede bu kadar çabuk gösterdiğin için.seni çok yordum kusura bakma.Sevgiden kucak dolusu selamlar sana...

    YanıtlaSil
  4. REGLAN HİÇ ÖRMEDİM.HIRKALARA İSE BAYILDIM.

    YanıtlaSil
  5. beğendiğine sevindim... her zaman beklerim sevgili moriçe...

    YanıtlaSil
  6. yardımcı olabildiğimie sevindim sevgili Zeynep.... çok şık duruyor erkek kazaklarında da... eşime ördüğüm bazı kazaklarda ben de kullanmıştım...

    YanıtlaSil
  7. yardımcı olabildiğime sevindim sevgiciğim... Ayşe elifin keyfi yerinde olmasaydı zor olurdu kısa sürede hazırlamam.. kızımın yardımıyla yaptım aslında... inşallah işini görür.. yardıma ihtiyacın olan başka örnek olursa buradayım.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. tavsiye ederim..reglanı örmek de görüntü de çok keyifli oluyor sevgili tülin..

    YanıtlaSil
  9. aah ah örgüden hiç anlamam şu emeğe bakar mısınız resmen sanat eseri. cidden çok açıklayıcı fotoğraflar olmuş canım teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. ÇOK GÜZELLER BAYILDIM TABINIZDEYIM BENDE BEKLERIM:)

    YanıtlaSil
  11. kazaklarınız harika hepsi emek işte bayıldım ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  12. reglan kol kesimini sizden öğrendim çok teşekkürler....ellerinize yorumlarınıza sağlık.....

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. merhabalar bende agrıda taslıcayda ogretmenım ve vakıt gecırmek ıcın orguye basladım sımdıye kadar sadece harosa bılıyordum ama google ve sızın gıbı paylasımcı marıfetlı anneler sayensınde bırcok sey ogrendım. su temalı kazaklarınıza bayıldım fakat cozemedıgım tek sey bulut desenı nasıl yuvarlak yuvarlak dalgalı oluyo anlatabılırsenız cok memnun kalırım :) tsk ederım sımdıden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bulut ve dalga bölümlerini örerken 2 ipi değişimli örerek yapıyorum.. aslında patik örerken bir kaç ipi bir arda kullanmaya benziyor diyebilirim..

      Sil
    2. hmm bırazz acemı bırı olarak bu ıp degısım kısmını bıraz daha detaylı anlatmanızı ıstesem mumkun mudur?

      Sil
    3. hmm bırazz acemı bırı olarak bu ıp degısım kısmını bıraz daha detaylı anlatmanızı ıstesem mumkun mudur?

      Sil
    4. merhabalar yağmur hanım... ip değişimi şöyle yapıyoruz.. elimizde ördüğümüz diyelim ki mavi renk beklerken modele göre mavi rengi desendeki ilmek kadar örüyoruz. daha sonra maviyi.. örneğin.. dalga örneğinin ilk sırasında, hırka için 4 beyaz, 5 mavi 4 beyaz 5 mavi şeklinde devam ediyor. aslında jakarlı örgü diye arama yaptığında videolar var bu konuda... yaptıklarımı anlatmakta zorlanıyorum bazen...

      Sil
  15. Elinize saglık harika anlatmışsınız çok faydalı oldu saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işinize yaradığına sevindim..kolay gelsin.. :)

      Sil
  16. ellerine saglık gercekten harıka işler cıkarıyorsun bende beklerim sevgier

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.