12 Şubat 2017 Pazar

AÇIKLAMALI KASTIRMALI İNCİLİ BEBEK YELEĞİ

MERHABALAR;

Geçen yıl ördüğüm incilerini dikemediğim için bir türlü yayınlayamadığım Kastırmalı yeleğimi paylaşmak istiyorum sizlerle... Her ne kadar yoran bir model olsa da sonuca değdiğini düşünüyorum. 

Gelelim yapmak isteyenler için açıklamaya; Yelekte 200 gramdan biraz fazla Nako Baby Lüks Minnoş ip ve 3 numara şiş kullanıyoruz. Ardından süslemek için kutu ile satılan yarım incilrden ve inci düğmelerden kullanıyoruz. 


 127 ilmek ile yeleğe başlıyoruz. 127 ilmeğin her iki tarafından 9’ar ilmek ön biyeler için ayırıyoruz ve haroşa örüyoruz. Kalan 109 ilmeği 1 düz, 1 ters olmak üzere lastik örüyoruz. Bu şekilde 11 sıra örüyoruz. 


12. sırayı örerken 9’ar ilmeklik ön biyeler haricinde kalan lastik kısımlarını 1 ör, 1 boş al şeklinde örüyoruz. Böylece başlangıçtaki 127 ilmeğimiz 237 ilmeğe ulaşıyor. 13. Sırada dönerken boş aldığımız ilmekleri örgüye uygun olarak bu defa 2 düz, 2 ters örüyoruz.


Bu bölümü örerken, yeleğin ön kısmına gelen yaka kısmının  bebeğin boynuna dayanmasını engellemek için yakayı düşürüyoruz. Yakayı Düşürme işlemi için yeleğin ön kısımlarına gelen ilmekleri sırasıyla 25,29,34 ilmeklik kısımlarını örmeden bu ilmekleri şişte bırakarak dönüyoruz. Böylece yeleğin sırt kısmına gelecek bölümü yüksekte, yaka kısmı aşağıda kalmış oluyor. Önler 13 sıra örüldüğünde yeleğin arkası 21 sıra olmuş oluyor. 


Ardından 2 düz, 2 ters kısımlar da 12 sıra örüldükten sonra, 13. sıra örülürken, 2 düz, 2 ters olan örgünün düz kısımlarının ortasından 1 boş alıyoruz. Böylece düz kısımlar 3 ilmek olurken, ters kısımlar 2 ilmek kalıyor. 55 ilmek artmış olan ilmeklerimiz 292 ilmeğe ulaşıyor. Bu şekilde yene 12 sıra örüyoruz. Yaka ile birlikte 36 sıra örülmüş oluyor. 4 diş haroşa örerek roba kısmını tamamlamış oluyoruz. 



45 ilmek ön, 60 ilmek kol, 82 arka, 60 ilmek kol, 45 ilmek ön olmak üzere; ilmekleri ayırıyoruz. Öncelikle kolların fırfırlarını yapmak üzere kol için ayrılan ilmeğin her iki tarafından 6’şar ilmek arttırıyoruz. 72 ilmeğe çıkmış oluyoruz. 


Haroşa’nın ardından örgünün ön yüzünde 4 ters, 1 düz ör, 1 boş al, 4 ters, 1 düz ör ve 1 boş al şeklinde ilk sırayı yapıyoruz. Tersten dönüş sırasında boş aldığımız ilmeği ön yüzde düz olacak şekilde ters örüyoruz. Bu tekniği FırfırlıYelek’te , Evalı Fırfırlı Yelek'te ve Nil Yeşili Fırfırlı Hırka'da da kullanmıştım. 


Fırfırdaki düz kısımların sayısı her ön yüzde boş alarak arttırılırken ters olan ilmekler sabit kalıyor. Düz kısımlar 7 ilmeğe ulaşana kadar fırfıra devam ediyoruz. Fırfırı bitirirken düzleri düz keserken, tersleri ters keserek fırfırın şeklini tamamlıyoruz.  


Geliyoruz gövdeye…. 45 ilmek ön, 82 ilmek arka, 45 ilmek ön bölümleri şişimizdeyken kol altından fırfır yaparken arttırdığımız ilmeklerin altından (kol altına gelen ksımdan 12’şer ilmek çıkarıyoruz. ) Böylece gövde 196 ilmeğe ulaşıyoruz. 


2 sıra ters örüyoruz. 2 sıra tersin üzerine 10 sıra düz örüyoruz. Ters ilmeğe geçtiğimiz sırada 10 ilmek ters ördükten sonra, 2 ilmeği 10 sıra önce yapmış olduğumuz ters ilmeklerle birlikte örerek kastırma işlemini yapıyoruz.  


2 ilmek ters ör, 2 ilmek kastırma işlemi yap, 10 ilmek ters ör, 2 ilmek kastırma işlemi yap şeklinde örneği kuruyoruz. Kastırma işleminin yapıldığı sıradan sonra 1 sıra daha ters örüp yine 10 sıra düz örüyoruz. Bir sonraki kastırma işlemini önceki kastırma işleminin ortasından yapıyoruz. 


Böylece kastırma ile kafesler oluşturuyoruz. Bu şekilde yeleğimizin boyunu istediğimiz kadar uzatabiliriz. Yeleği kolda yaptığımız fırfır ile tamamlıyoruz.


Son olarak yarım incilerle ve incili düğmelerle yeleğimizi giymeye hazırlıyoruz. Yeleğimizin arkadan görünüşü de bu şekilde. 


YEPYENİ ÇALIŞMALARLA GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE...

SEVGİLER..

26 yorum :

  1. Muhteşem bir iş olmuş ellerine kollarına sağlık, epeyce emek var vallahi üzerinde. Ben benim kıza üstü örgü altı kumaş elbiselerden yapmak istiyorum , yakadan başlama için kaç ilmek başlamalı kaç kaç bölmeliyim sence? 6 yaşında ama biraz zayif, 4-4,5 ile örülecek bir ip kullanacağımı düşünürsek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Bahar hanım... Kızıma ben de alt kısmı kumaş üst kısmı örgü bir elbise örmüştüm ama fotoğrafı da sayıları da yok elimde.Kızıma ördüğüm yakadan başlanan bir yelekte 86 ile başlayıp 200 ilmeğe ulaşmıştım robada. kızım da 6 yaşında. kullandığım ip nako baby lüx minnoş ve şişim 3 numaraydı.

      Sil
    2. 4- 4,5 numara şiş için 75 ilmek ile başlanıp 150 ilmeğe çıkılsa iyi olur diye düşünüyorum.

      Sil
  2. ellerıne emmegıne saglık cok sık ve cok muntazam olmus ben bu modelı cok sevıyor ama yapmaktan cekınıyoordum sayende acıklayıcı bır anlatım olmus mutlaka yapıcam sevgılerr bende beklerım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kastırmalar yeleğin boyunu kısalttığı için örgü zaman alıyor. bir de 3 numara şiş ile örünce sıkıcı oldu benim için. Ama sonuç güzel olunca emeğime değdi diye düşünüyorum.

      Sil
  3. Rllerine saglik Eminecim bu ornegi merak ediyordum sapka yapmışlardı firsat buldugumda deneyeyim bende sahane olmus. Ayrica yaksnin muntazamligi icin yaptigin uygulama super❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Hatice hanım... Yaka düşürmeyi annemden öğrendim son dönemde yaptığım yakadan başlanan yeleklerde kullanıyorum bu tekniği sonuç güzel oluyor. mutlaka deneyin şapka da çok güzel oluyor.. :)

      Sil
  4. Inci detayina bayildim. Elinize saglik.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel. .Emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Nasıl güzel detaylı anlatmışsın. model de harika. Çanta nasıl olur bu modelden diye düşündüm . Kolay gelsin sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler... astarla çok güzel görünebilir çantada.. yaparsanız ben de merak ediyorum sonucu..

      Sil
  7. Çok düzgün olmuş.Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. 1 yaş için kaç ile başlamalıyız bilgilendirebilir misiniz ?

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel ve emek gerektiren bir model...incileri dikmek bile başlı başına bir iş benim icin. Sabrınızı tebrik ederim. ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İncilerini annem dikti. Emin olun benim için de sıkıcı bir iş. belki örerken ipe geçirerek yapılırsa daha iyi olur. :)

      Sil
  10. Kymetli Hocam nefis bir blog sayfanız var. Ellerinize sağlık.
    Keyifle Kalın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Taner Bey. Hoş geldiniz bloguma...

      Sil
  11. Merhaba Emine hanım su yaka düşürmeyi anlatın kafayı yedim anlayamadim

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Emine hanım su yaka düşürmeyi anlatın kafayı yedim anlayamadim

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Emine hanım yaka düşürmeyi anlatın ne olur anlamadim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakmayın bloga giremediğim için yanıtlayamadım sorunuzu. Roba örülürken, ilmekler sağ şişe geçirilirken, belli ilmek aralıkları ile örgü sırasının başına gelmeden sağ şişteki ilmekler tekrar örülmeye başlanır. Bu şekilde yapıldığında, öne gelen ilmekler daha az sıra örülürken, arka ilmekler daha fazla sıra örülmüş olur. böylece ön kısımlar az olduğundan otomatik olarak yaka oluşmuş olur.

      Sil
  14. Merhaba bana şu yaka düşürmeyi anlatın yapamadim luften

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.