7 Kasım 2014 Cuma

NİL YEŞİLİ FIRFIRLI HIRKA

MERHABALAR HERKESE...

Geçtiğimiz günlerde tamamladığım bir hırkayı paylaşmak istiyorum sizlerle.. Daha önce aynı modelden iki farklı yelek yapmıştım. ancak modeli kendime göre yorumlayıp, hırkaya çevirdim bu defa.. daha öncekiler için; tıklayın...



İpimiz Nako Rekor ve şişizmiz 3 numara olduğundan daha önceki çalışmalarıma oranla ilmek sayısını arttırarak çalıştım. "Provisional cast on" tekniği ile arkadan örmeye başlıyoruz. Bu teknik daha sonra uçtaki ipi çıkardığımızda fırfır kısmını örebilmek için ilmekler elde etmek için gerekli.


Ancak yeleklere yaptığım gibi yanlara haroşa yapmadım bu defa. 


Yakayı yaptıktan sonra öncelikle yeleğin kısa yapılacak olan sağ tarafını yapıyoruz. 


Öne doğru kol oyuntusu veriyoruz. 


Sağ tarafı tamamladıktan sonra; daha uzun yapılacak olan diğer önü yapıyoruz.


İnce ip ve şiş seçince ilmek sayıları da bir hayli fazla oluyor. Fırfırları örerken biraz sıkıldım doğrusu.. Bir ara 300 ilmeği geçmişti çünkü.. 


Gövdenin yanlarını 10 ilmek haroşa örerken her iki yandan birleştirerek dikişsiz yaptım.  Bu da arkadan görünüşü...


Ardından kolları örüp, kol uçlarına da fırfır yaptım. 


Ardından incili düğmelerini dikip, inciler ile süsledim. 


Ve... hırkamız giyilmeye hazır.. Hediye olarak yaptığım hırkamız umarım sahibi tarafından da beğenilir... 


YEPYENİ ÇALIŞMALARLA GÖRÜŞMEK ÜZERE...

SEVGİLER.. 

14 yorum :

  1. Ne emek, ellerine sağlık cidden çok güzel olmuş:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler saadet hanım... beğendiğinize çok sevindim... sevgiler...

      Sil
  2. Wonderful!!!
    Happy weekend.:*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Ljubinka.. size de iyi hafta sonları..

      Sil
  3. ayy bunun yeleğine bitiyordum zaten hırka muhteşem olmuş ellerine sağlık canım. ahh bir boş kalırsam deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem yeleği hem de hırkasını yapmak keyifli oldu benim için. güzel bir model. kim icat ettiyse kutlamak lazım.. sizin yorumunuzu da bekliyorum merakla...

      Sil
  4. Rengi de modeli de çok hoş olmuş. Sizi biraz uğraştırmış ama değmiş..Elinize sağlık..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Noyumberry.. sonuç içime sindi gerçekten...

      Sil
  5. ellerine sağlık halamız gerçekten harika örmüşsün,Zeliha severek giyecek inşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güle güle giysin halasının kuzusu... o eskitsin ben yine örerim... kocaman öpüyorum..

      Sil
  6. Evet çok güzel olmuş,Zelihaya da çok yakışacak.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim güzel yeğenime ne giyse yakışır Sevtap teyzesi.. elimdeki işleri bitireyim artık Zeliha'nın kardeşi için başlayacağım hazırlıklara..

      Sil
  7. selam. siteme yorum bırakmışsınız. öncelikle bunun için çok teşekkür ederim.izle butonunu düzeltemedim malesef. zaten çok sık güncelleyemiyorum. bloğunuzu gezdim. çok beğendim. ellerinize sağlık. sadece bu model değil hepsi şahane. elleriniz dert görmesin. izin verirseniz modellerinizden örmeyi deneyeceğim (inşallah) bu arada bende size abone olayım dedim ama olmadı. belki bulundugum ortamdaki engelli internetten dolayıdır. ama adresinizi aldım unutmamak için. tekrar emekleriniz ve paylaşımlarınız için teşekkür ederim. kolay gelsin. ayrıca yeni yılınız kutlu olsun. umarım Allah cc. bundan sonrası için de size güç kuvvet verir.

    YanıtlaSil
  8. Gercekten cok guzel hersey bırde bu güzellikleri bızımle paylaştıgınız için tesekkur ederim

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.