12 Şubat 2018 Pazartesi

ŞİŞ İLE ÖRGÜ MODELLERİ - 1

MERHABALAR,

Bir örgü sever olarak; çevremde, örgü  kitaplarında gördüğüm modelleri çıkarıp biriktiriyordum. bir bölümünü yaptığım örgülerde kullandım zaman zaman. Bir bakmışım ki bir çok model biriktirmişim bu şekilde. Modellerin yapılışlarını tek tek açıklamak için zamanım yok ama fotoğraflardan faydalananlar olabilir diye paylaşayım istedim. Örgülerimde kullandığım modellerin bitmiş haline de yer verdim ki; modelin görünüşü hakkında fikir vereyim. 


Bu model çok sevdiğim ajurlu modellerden. Aslında bir bebek hırkası da örmüştüm. Ama kullandığım ip ilk yıkamada deforme olunca blogda yayımlayamamıştım. Model güzel ve keyifli. Yapmak isteyenlere tavsiyemdir. 


En çok kullanılan modellerden. Hem basit hem de güzel görünüyor. Ajurlardan arttırılıp, ortadan üç ilmek birlikte örülerek yapılıyor. 


Tek renk kullanıldığı gibi çizgili de oluyor. Tek renk Kullanımı yukarıdaki bebek takımında.... BURADAN...




Blogumun en sevilen modellerinden... Badem modelinin YAPILIŞI.... 




Bonbon Modeli... Bebek örgülerine çok yakıştırdığım bir model. Son dönemlerde popüler olan Ahududu modelini de andırıyor. Belirlenen ilmeklerin sökülüp, bir defada örülmesi ile oluşuyor. Aslında modelin arka kısmı da çok güzel. Ama fotoğraflamayı unutmuşum. 




Dalga Modeli, çizgili örgüler için ve az kalan ipleri çizgi çizgi değerlendirmek için çok güzel bir model. Ajurla arttırılıp, ortadan üç ilmek birlikte örülüyor. Bu modeli ilk ördüğümde ortadaki ilmeği öne çıkarmayı bilmiyordum. O şekilde yapılınca daha güzel oluyor. 




Bu da kızımın jilesi.... İlmek ayrıntıları için BURADAN... Bu modelin en avantajlı yanı tek sayı olmak koşulu ile dilimleri istediğiniz gibi azaltıp, çoğaltabilmeniz... 


Bu şekilde 4-5 post hazırlamayı düşünüyorum. Fikirlerinizi yazarsanız çok mutlu olurum... 

GÖRÜŞMEK ÜZERE.... 

SEVGİLER...

5 yorum :

  1. İlk modeli sevdim ben. Diğerlerini biliyorum da onu görmemiştim daha önce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğinize sevindim.. baharlık merserizelerde harika oluyor... tavsiye ederim..

      Sil
  2. Merhaba.
    Hepsine ayrı ayrı bayıldım, değişik modeller, hepsi de çok güzel. Özellikle şu dalga modeli benim favorim. O jileyi ilk yayınladığınızda bayılmıştım, sizin tarifinizle 4 tane ördüm sanırım hediye olarak.
    Elinize emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar, ne zamandır haber alamamıştım sizden... blogunuza girdiğimde yazılar gidip geliyor giremiyorum.görüşmek üzere. sevgiler..

      Sil
  3. Ellerine sağlık Eminecim. ben böyle kendi bildiklerimden birer kare ile kazak örmüştüm yıllar önce:)))
    bunları birleştirip battaniye de yapabilirsin hepsi bir arada hiç kaybolmaz:)

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.