7 Ocak 2011 Cuma

DALGALI JİLE - 2

MERHABA SEVGİLİ DOSTLAR, yorumlarla gelen istekler üzerine daha önce yayınladığım fakat, dikkatimden kaçan ayrıntıları istek geldikçe tekrar ele amayı düşünüyorum. Bu konuda önerilerinize açığım... İlk olarak daha önce yayınladığım "Dalgalı Jile"nin örneği ile ilgili ayrıntıları "ADSIZ" arkadaşımın isteği üzerine tekrar ele aldım. İnşallah arkadaşımın işine yarar...

 Jilemize 105 ilmek ile başlıyoruz. 4 sıra haroşa örüyoruz…Haroşadan sonra düz örgüye geçiyoruz.. Düz örgüye geçerken örneği de kuruyoruz..

1. SIRA  – (ÖN SIRANIN TAMAMINI DÜZ ÖRÜYORUZ , RENKLİ GÖSTERİLEN KISIMLAR 2 ‘Lİ DİREKLER ARASINDAKİ DİLİMLERİ GÖSTERİYOR…) 9 ilmek ör, 1 boş al, 2 ör, 1 boş al, 15 ilmek ör, 1 boş al, 2 ör, 1 boş al, 15 ilmek ör, 1 boş al, 2 ör ,1 boş al, 15 ilmek ör, 1 boş al, 2 ör ,1 boş al, 15 ilmek ör, 1 boş al, 2 ör ,1 boş al, 15 ilmek ör, 1 boş al, 2 ör, 1 boş al, 9 ilmek  ör.
2. SIRA -  ( ARKA SIRA TERS ÖRÜLÜRKEN, BİRLİKTE ÖRÜLEN (TOPLANAN İLMEKLER) DÜZ ÖRÜLÜYOR.) 2  ilmek ters ör, 2 ilmek birlikte düz ör, 6 ters ör (boş alınanla birlikte), 2 ters ör, 7 ters ör, 3 birlikte düz ör, 7 ters ör, 2 ters ör, 7 ters ör, 3 birlikte düz ör, 7 ters ör, 2 ters ör,2 ters ör, 7 ters ör, 3 birlikte düz ör, 7 ters ör, 2 ters ör, 7 ters ör, 3 birlikte düz ör, 7 ters ör, 2 ters ör, 7 ters ör, 3 birlikte düz ör, 7 ters ör, 2 ters ör, 6 ilmek ters ör, 2 birlikte ilmek düz  ör, 2 ilmek ters ör.
2. Sırada düz örülen kısımlar, ön yüze düğüm gibi çıkıyor ve desen oluşturuyor… Jilemizin ilk 5 dilimini bu şekilde örüyoruz….Örneğin tek püf noktası şu; ilk sırada boş  ilmekler alarak ajur yaparken arttırdığımız ilmekleri arka sırada birlikte örerek (toplayarak) eski sayısına düşürmek.. İlk sıra sonunda  12 ilmek artan başlangıç sayımız, ters sırada 117’den yine 105’e düşerek sabitleniyor…

6. Dilime geçtikten sonra eksiltme ve boş alma işlemlerini hem arka hem de ön sırada yaparak her sırada 12 ilmek eksiltiyoruz.. Taa ki 15 ilmek üzerine kurduğumuz desen 7 ilmeğe düşene kadar (2 ilmeklik direklerimizin arasındaki sayı). Desenimiz 7 ilmeğe, örgümüzün tamamı  (57 ilmeğe düşene kadar….) 57 ilmeğe düştüğümüzde yanlardaki 9 ilmek 5 ilmeğe düşmüş oluyor… 7. Dilimi de bu şekilde tamamlayarak beyaz renge geçiyoruz.

15 sıra düz ördükten sonra, kol oyuntusuna yer hazırlama için sıra başından ve sonundan10’ar ilmek haroşa örüyoruz. Haroşa 6 (3 ön, 3 arka)  sıra olduktan sonra 10 ilmeğin 5’ini kesiyoruz, 5’ini kolun devamı için bırakıyoruz. (ön ve arka bu kısma kadar aynı yapılıyor.) Jilemizin önüne, kol oyuntusunu yaptığımız sırada yaka oyuntusu için ortadaki 21 ilmeği haroşa örüyoruz. 8 (4 ön, 4 arka) sıra horoşa ördükten sonra 13 ilmeği kesiyoruz. 8. Haroşa sırasında, yakanın her iki tarafından 1’er ilmek keserek yakayı yuvarlıyoruz. Yaka kesimi tamamladıktan sonra yanlarda 14’er ilmek kalan askıları ( 3 ilmek haroşa, 8 ilmek düz, 5 ilmek haroşa) 15 sıra ördükten sonra , 6 sıra haroşa ördükten sonra önü tamamlıyoruz…

Jilemizin arka kısmını, kol oyuntusunu yaptıktan sonra, 25 sıra düz ördükten sonra, ense oyuntusu için ortadaki 21 ilmeği haroşa örüyoruz. 8 (4 ön,4 arka)sıra haroşa ördükten sonra ortadaki  15 ilmeği bir kerede kesip, arka askılarını örmeye başlıyoruz. Arka askıları ense oyuntusunu yaptıktan sonra, 5 sıra düz,8 (4 ön, 4 arka) sıra haroşa örerek tamamlıyoruz. Arka askılar üzerine 2’şer tane ilik açıyoruz. 

Jilenin üst bedeninin etrafını sık iğne ile geçtikten sonra, basit bir çiçekle tamamlıyoruz... Aslında yakanın etrafını tamamen işlemeyi düşündüm fakat, hırka içinde görünmeyeceği için tek çiçekte karar kıldım....

Sevgili Dostlar, blogumda yer almasını istediğiniz ayrıntılar ile ilgili düşüncelerinizi yorum olarak bırakırsanız bana yol göstemiş olursunuz... Şimdiden teşekkürler...Yardımcı olabileceğim konularda ben de elimden geleni yapmaya çalışırım... Herkese Hayırlı Cumalar...

22 yorum :

  1. çok cici,sevimli.çok beğendimmmmm

    YanıtlaSil
  2. Bendeeeeeeeee bunların büyük boylarından istiyorum :D

    YanıtlaSil
  3. çok ciciymiş gerçekten, yapan elelr edert görmesin İnşallah, baya da zor bir şey..:))

    YanıtlaSil
  4. Aman, amann, insanın çocuk olası geliyor

    YanıtlaSil
  5. çok cici olmuş,bunu da öreceklerimin listesine eklemem lazım.sevgiler

    YanıtlaSil
  6. o rochie frumoasa
    felicitari
    mari

    YanıtlaSil
  7. çok teşekkür ederim.inanın çok mutlu ettiniz beni.çok güzel anlatmışsınız.hemen örmeye başlayacağım.tekrar teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel.Paylaşım için teşekkürler.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. canım harisın çok güzel bir anlatım olmuş benim son ördüğüm şalında teması bu örnek çok da hoş daha önceleride kırmızı bir bluz örmüştüm.

    ellerine yüreğine sağlık öpüyorum

    YanıtlaSil
  10. This is so cute,i always love your color selection of these wonderful projects...Awesome...

    YanıtlaSil
  11. Şanslı prensesler... :)
    Çok güzel olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. eline emeğine sağlık canım çok cici olmuş

    YanıtlaSil
  13. Oooo ne kadar güzel bir elbise bu.

    O kadar detaylı anlatmışsınki, ellerine, emeğine, yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. MERHABALAR SEVGİLİ DOSTLAR, UFAKLIKTAN DOLAYI ANCAK CEVAP YAZABİLİYORUM KUSURUMA BAKMAYIN LÜTFEN.......

    beğendiğine sevindeim hobi vakti.. daha önce de söylediğim gibi ayrıntılı anlatarak yardımcı olmaya çalışıyorum... inşallah olabiliyorumdur....

    YanıtlaSil
  15. beğendiğiğne sevindim sevgili özlem....

    αѕαннαяα'cım aynı örnekten pek çok şey yapılabilir.. ben artık iplerden kız kardeşime kazak bile örmüştüm....rengaenk de çok güzel görünüyor..

    teşekkürler sevgili dokuztepe, biraz oyalayıcı ama keyifli bir örnek....

    YanıtlaSil
  16. güzel yorumun için teşekkürler sevgili sarkaç...

    bebeğin üzerinde de güzel görünüyor, tavsiye ederim sevgili hazalca,

    YanıtlaSil
  17. teşekkürler maria.. her zaman beklerim...

    YanıtlaSil
  18. önemli değil.. sevgili ADSIZ, benim için de fikir oldu.. umarım senin de işine yarar ve iyi günlerde giyer biricik yeğenin...

    YanıtlaSil
  19. teşekkürler sevgili örgü vakti... şalına bakacağım uğrayıp... bu aralar bloguma vakit ayıramıyorum.. lütfen kusuruma bakmayın...

    YanıtlaSil
  20. çok zarifsin sevgili creatıve mind.. çok zarifsin...

    sevgili A.Y. ne yazık ki, düğmeler hazır alındı.. keşke bilseydim FİMO çalışmayı...

    teşekkürler sevgili Ülker...

    sağ olasın sevgili ahsen...

    YanıtlaSil
  21. sevgili arkadaşım blogunu gezdim hayran kaldım ne güzel şeyler yapmışsınız hele yılbaşı kazağına bayıldım.ellerine gözlerine sağlık sevgi ile kalın

    YanıtlaSil
  22. Muy bonito el trabajo felicitaciones!!! saludos una amiga seguidora
    Lulica

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.