11 Ocak 2011 Salı

HEDİYELİK BEBEK YELEKLERİ

MERHABALAR !
Evime çok yakın bir okulun kermesinde hediye verilmek üzere keyifle ördüğüm bebek yelekleri ile karşınızdayım.... Yeleklerimizin ikisine toplam 200 gr. ip kullanıldı. Pembe ip ile süslenen yeleğe ipin yaklaşık 120 gr., sarı organze dantel ile süslenene ise 80 gr. kadarı kullanıldı....Gelelim yeleklerimizin yapılışına....


Yeleklerimize yakadan başlanıyor... 90 ilmek ile haroşa öreek başlıyoruz....


10 sıra haroşa ördükten sonra 2 ilmek düz örüp, 1 ilmek boş alarak ilmek sayımızı, 127 ilmeğe çıkartıyoruz. 12 sıra düz ve 6 sıra haroşa ördükten sonra yine 2 ilmek düz örüp 1 ilmek boş alarak 185 ilmeğe ulaşıyoruz...12 sıra düz ve 6 sıra haroşa ördükten sonra ilmeklerimizi, 28 ilmek (ön), 40 ilmek (kol), 49 ilmek (arka) 40 ilmek (kol), ve 28 ilmek (ön) olmak üzere 5 parçaya ayırıyoruz.


Diğer ilmekleri örmeden bekletirken, kol için ayırdığımz 40 ilmeği 1 ilmek örüp, 1 boş alarak 79 ilmeğe çıkıyoruz. 12 düz sıra ördükten sonra 6 sıra haroşa örerek kesiyoruz.


Kol boyunu oluşturan kısımları uç uca getirerek, 19 ilmek çıkartıp bu ilmekeleri gövdeye ekliyoruz. Her iki kola aynı işlem uygulanınca gövdemiz 143 ilmek oluyor. Bu ilmekler üzerine 13 düz, 12 haroşa baklava dilimini yerleştiriyoruz (Desenin en geniş kısmı 9, en dar kısmı 1 ilmek olacak şekilde)


4,5 baklava dilimi yaptıktan sonra, haroşa örerek yeleğimizin akıllı iple örülen kısmını tamamlıyoruz. Pembe ip ile oya ve çiçek süsleri yaparak kullanıma hazır hale getiriyoruz....



Sarı organze fırfırlı yeleğimizi de aynı şekilde örüyoruz.. Farkı daha önceki yeleğimize 90, bu yeleğimize ise 80 ilmekle başlanması.....


Boyunda 4 baklava dilimi yapılması....


Ve hazır organze fırfır ile süslenmesi....

Kermes esasında kime nasip oldular bilmiyorum. İnşallah bu yelekleri giyen bebeklere uğur getirirler... Siz hangisini daha çok beğendiniz ?.... 

27 yorum :

  1. cok güzel seyler örüyorsunuz,bayiliriyorum! Ellerinize saglik ;)

    YanıtlaSil
  2. zarif yorumun için teşekkürler sevgili Vintage Duygular....

    YanıtlaSil
  3. çok cici gözüküyorlar.. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık,o kadar güzeller ki...

    YanıtlaSil
  5. İkisi birbirinden güzel. Nasıl seçelim. Ellerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım sağlıkla giyilsinler çok güzel olmuş.
    yapılış amacıda çok kıymetli yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  7. ELLERİNE SAĞLIK İNŞALLAH GÜZEL SAHİBİNİ BULUR HEMEN..

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  9. Özel Mesaj:
    Dua ki gönülden gönüle kurulan en güçlü köprü.
    Dua etmez olur muyuz minik yavrumuz için? Rahman c.c yüreğinizde olsun,sonsuz şifa olsun.Nasıl şuanda?
    Kocaman öp anneciğisi bizim için.
    Muhabbetle

    YanıtlaSil
  10. emeğine sağlık,buda diğerleri gibi ne kadar güzel olmuş,giyecek bebeğimiz güle güle giysin inşallah..
    sevgiler.. :)

    YanıtlaSil
  11. Örgüde çok başarılısın.

    Ne güzel şeyler örmüşsün yine.

    Ellerine, emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  12. İkisi de çok güzel olmuş elinize sağlık kermeste kapış kapış gitmiştir :)

    YanıtlaSil
  13. çok güzel görünüyorlar örgün gerçekten çok düzgen...

    YanıtlaSil
  14. güzel ve zarif yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar....

    YanıtlaSil
  15. Çok güzeller, ellerine sağlık. Benim için her zaman ille de sarı:)

    YanıtlaSil
  16. Love it...super cute...MashaAllah...

    YanıtlaSil
  17. çok güzel olmuşlar,baklava dilimi örneğini seviyorum,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  18. Yelekler çok güzel olmuş,marifetli insanın hali başka,sevgiler

    YanıtlaSil
  19. hepsi haaariiikaaaa!!!!!!!!!!!!!!!
    http://www.facebook.com/hanimeliorgudunyas
    bana da buyrun..

    YanıtlaSil
  20. Lindos seus casaquinhos. bjss

    YanıtlaSil
  21. merhaba bu yeleklere bayıldım elinize sağlık bende örgüye yeni başladım ama kolay gibi gözüküyor umarım yaparım:)

    YanıtlaSil
  22. merhaba bu yeleğe başladım bu akşam ama ilmek sayılarında bi yanlışlıkmı var acaba 90 ilmekle başladım 2 düz 1 boş aldıktan sonra ilmek sayımız 127 demişsiniz fakat bende 134 çıkıyor sizmi yanlış yazdınız acaba

    YanıtlaSil
  23. merhabalar sevgili minaaa; uzun zaman oldu bu yelekleri öreli hatırladığım kadarıyla yardımcı olmaya çalışayım size... yanlış hatırlamıyorsam. her iki taraftan 6ilmek ön biyeleri ayırdıktan sonra 1 boş ile başlayıp; 2 düz 1 boş yapıyorduk....yani ön biyelerde arttırma olmuyor... hediye etmemiş olsaydım sayardım tekrar sizin için...umarım yardımcı olabilmişimdir.. takıldığınız yer olursa yine elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım..sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. ilginiz için teşekkür ederim bakalım yapmaya çalışıyorum peki kolay yelek örneği varmı benim gibi acemi birinin yapabileceği

    YanıtlaSil
  25. yardımcı olabildiğime sevindim sevgili minaaa; örgü bebek yelekleri etiketinde belki ilgini çekecek yelekler olabilir.. bunların bazıları gerçekten çok kolay... sevgiler...

    YanıtlaSil
  26. merhaba yeleğiniz başladım hiç örgü bilmediğim halde kolları yapıp kestim ama ordan sonrasını yapamıyorum çünkü anlamadım 19 ilmek alıp arkaya nasıl ekleniyor. yardımcı olur musunuz. acilll

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.