5 Ocak 2011 Çarşamba

KIŞ TEMALI BEBEK KAZAĞI

Hediye çekilişi , yılbaşı derken uzunca bir süre ara verdiğim blog çalışmalarına üzerimdeki mahmurluğu atıp başlayayım dedim, sevgili dostlar!... İşte karşınızda yeni yılın ilk yazısı ve kızıma yılbaşı hediyesi olarak ördüğüm kış temalı bebek kazağı ve Converse patikleri.... 


Kazağımızda 200 gr. Kırmızı ip ( tanınan bir marka değil fakat örgüsü müthiş güzel...Tesadüfen buldum, keşke daha fazla alsaydım...) 50 gr. beyaz ip, 3,5 numara şiş (en sevdiğim şiş), 2 adet düğme....


Kazağımızın ön ve arkası aynı biçimde örülüyor.... Ön ve arkaya 78 ilmek ile başlanıyor.... 15 sıra ikili lastik ördükten sonra, 9 ilmek arttırılarak, 87 ilmeğe ulaşılıyor.... Lastiğin üzerine 60 sıra düz örüldükten sonra, her iki yandan kol için 5, 3,2,1 ilmek keserek, 65 ilmeğe düşülüyor.... Son 1 ilmek eksilttiğimiz sırada beyaz renge geçiyoruz..... 


Beyaz renk ile kazağımıza bulut deseni yapıyoruz.... Beyaz ile 18 sıra ördükten sonra he iki yandan 25'er ilmek bırakarak, ortada kalan 15 ilmeği kesiyoruz.... Sonra her iki taraftan 2,1,1,1, ilmek keserek yakaya yuvarlıyoruz.... (Arka ile önün tek farkı arkanın önden 2 sıra daha fazla örülmesi...Arkaya beyaz ile 20 sıra örüyoruz...) Omuzlarda kalan 20 ilmeği 5 kerede kesiyoruz....


Ön ve arkayı tamamladıktan sonra bir omuza başın rahat geçmesi için ilik açtıktan sonra, yakayı çift kat örüyoruz ve düğmeleri dikiyoruz... Ön ve Arkanın yan dikişlerini nakışı bitirdikten sonra dikiyoruz.....Nakışta kullandığım ev Craft and Dekor'dan....kalan kısmı tamamen doğaçlama yapıldı....



Çamların altındaki pembe panjurlu evimiz....


Ve içinde yaşayan neşeli çocukların yaptığı kardan adamımız...


Arkada nakış yapılmadı....


Kollara 36 ilmek ile başlıyoruz... 13 sıra ikili lastik ördükten sonra 40 ilmeğe ulaşıyoruz... Her 7 sırada bir yanlardan 1'er ilmek arttırarak 48 ilmeğe ulaşıyoruz.... Kolu bedene uydurmak için yanlardan 5,3,2, ilmek kesiyoruz... Kol 20 ilmek kalana kadar yanlardan 1'er ilmek eksiltiyoruz.....20 ilmek kaldığında 5 kerede kesiyoruz.... Kolları bedene monte ettikten sonra kazağımız kullanıma hazır oluyor.... 


Ardından kazağımızı patiklerimizle tamamlıyoruz...


43 ilmek ile başlıyoruz patiğimize....Patiğimizin ilmeklerini 4 yerden arttırarak 63 ilmeğe ulaşıyoruz...


Tabanın üzerine 7 sıra daha haroşa örüyoruz....


Ortada bıraktığımız 11 ilmek ile patiğimizin burun kısmını yapıyoruz... Converse görünümü vermek için uç kısmı beyaz, devamını kımızı ile örüyoruz...


Yanları kırmızı ile ördükten sonra, Patiğimizin çevresini sık iğne ile geçiyoruz... Kurdele ile bağcık yapıyoruz... İki küçük papatya ile patiğimizi tamamlıyoruz.....


 Bu arada eve geçen yıl kızımın doğumundan bu yana misafir olan BARIŞ çiçeğim (Spatfilyum) , uzun bir aradan sonra bize güzel bir yılbaşı hediyesi olarak, beyaz çiçeğini armağan etti...

28 yorum :

  1. o kadar güzel olmuş ki bu kazak Emine'cim bayıldım inan..eline koluna sağlık..gönlünün güzelliği yansımış bu kazağa..maşallah..Çiçeğin de açmış hayırlı olsun:)bana verdiğin çiçeği görünce tanıyamıcaksın,kocaman oldu:)

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık çok güzel olmuş ciciler ..

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş ellerinize sağlık..güle güle giysin küçük hanım :)

    YanıtlaSil
  4. Harika bir takım olmuş. Yaşadı kızınız, böyle marifetli anneyle ömür boyu süslü gezer:)) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. eline-emeğine sağlıkkk.. çok güzel,bayıldım valla.. ne kadar muntazam olmuş.. tablo gibiii. ;)

    YanıtlaSil
  6. Aman Allah'ım, bayıldım bunlara. Güle güle giysin cicikız.
    Çiçekler de ilgimize cevap verim nasıl sevindiriyorlar bizi değil mi?

    YanıtlaSil
  7. kazak muhteşem MAŞALLAH canım çok da güzel örmüşsün ellerine sağlık. patiklerde öyle.
    sevgiler sağlıkla giysin prenses

    YanıtlaSil
  8. KAZAK ÇOK GÜZEL VE EMEKLİ BİŞEY ELLERİNE SAĞLIK.O ÇİÇEĞİN ADI BARIŞ ÇİÇEĞİMİ BENDEDE VAR BİRAZ DURDU BÜYÜMESİ..YOLUM DÜŞSE ÇİÇEKÇİYE SORUCAM...

    YanıtlaSil
  9. canım harika harika harika... tam bir sanat eseri gibi ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil
  10. Elerinize sağlık ..Gerçekten harika oluş hepsi..Keşke bende yapabilsem:)

    YanıtlaSil
  11. çok güzel bir kazak olmuş, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Kızımın Cicleri, harika olmuş ellerinize emeğinize sağlık sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  13. of of süper olmuş ya bluz ve patik yakıyo inanın bayıldım bende yapabilmeyi çok isterdim

    YanıtlaSil
  14. çok güzel olmuş ellerinize sağlık.ben dalgalı jileyi açıklamanızı bekliyorum her gün.yılbaşından sonra açıklayacam demiştiniz.lütfen yardımcı olurmusunuz.kusura bakmayın çok ısrar ettim ama çok hoşuma gitti jile.

    YanıtlaSil
  15. ellerinize sağlık çok şeker olmuş:)desenleri iğne ile mi yaptınız beraber mi ördünüz acaba??
    Çiçeğinize de çok sevindim benimki küstü balkona koymuştum açmıyor bir senedir:((maşallah diyeyim:)

    YanıtlaSil
  16. canım çok şeker olmuşlar ellerine kollarına sağlık.

    YanıtlaSil
  17. güzel dileklerin için teşekkürler Filiz'cim. elimden geldiğice farklı çalışmalar yapmaya özen gösteriyorum.. insan bir de en kıymetlisine yapınca daha bir özeniyor... Eminim güzel olmuştur çiçeğin.. senin için kauçuk ektim kendikimin yanına inşallah tutunca ayıracağım ve göndereceğim yeni evine....

    YanıtlaSil
  18. teşekkürler akasya ağacı....

    ziyaretine teşekkürler sevgili Gül/inn....

    çok teşekkürler Nedret hanım... ufaklığa farklı şeyler yapmaya çalışıyorum elimden geldiğince...

    güzel dileklerine teşekkürler Darman...okul yıllarımda çok başarısızdım resim konusunda şimdi bu şekilde acısını çıkarmaya çalışıyorum....

    YanıtlaSil
  19. teşekkürler sevgili sarkaç.. pek çok çiçeğim var ama bu çiçek kızımın doğumunda çok sevdiğim bir arkadaşımdan geldiği için çok daha özel benim için...

    teşekkürler sevgili örgü çantam..inşallah kızım güzel günlerde giyer...SAĞLIKLA...

    SEVGİLİ cEYLAN toprağını ve saksısını değiştirip, su vermek dışında bir şey yapamıyorum... adını bilmiyordum. postu yayınlamadan önce öğrendim internetten...Anladığım kadarıyla aydınlık mekanları seviyor ancak direk güneş ışığı zarar veriyor..(tecrübelerimden biliyorum..)

    YanıtlaSil
  20. sevgili BAHAR YORGUN... beğendiğine sevindim...

    sevgili YEMEK VAKTİ.. düz örgü biliyorsanız azıcık uğraşla çok güzel şeyler yapabilirsin... ben de sizin blogunuzu imrenerek gezdim... Sunumlarınız harika...

    teşekkürler evimin incileri...

    teşekkürler sevgili ferhan...


    sevgili adsız... yoğunluktan vakit ayıramadım..inan aklımdasın kasıtlı değil...örneğin açıklamasını yapacağım en kısa sürede...

    YanıtlaSil
  21. sevgili Waterlily, kazağın üzerindeki desen düz örgü üzerine ilmek takip edilerek yapılıyor...örgü sırasında bir kaç renk ipi idare etmek beni çok geriyor...bu nakış şeklini görüntüsü örgüymüş gibi oluyor diye tercih ediyorum..çarpı işi ile de desen yaptım ama bu şekildeki çalışma daha az potluk yapıyor...isterseniz yardımcı olabilirim..

    YanıtlaSil
  22. teşekkürler sevgili karabidikim...

    YanıtlaSil
  23. sevgili arkadaşım valla zahmetler vermek istemem ama bir postta resimlersen şu güzel kardeşini de alttan ip geçirme derdinden kurtarsan:),sırf bu yüzden çocuk giyim sipariş almak istemiyorum:)şimdiden teşekkür ediyorum tekrar emeğine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  24. önerini dikkate alacağım sevgili waterlily....en kısa sürede resimleyip yayınlayacağım...

    YanıtlaSil
  25. Maşallah Maşallah 41 bin kere maşallah :)
    Canım ne kadar güzel ciciler yapmışsın,epeydir bakamamıştım,şimdi de çıkamıcam sanırım :)
    Ben de yenice örgü örmeye başladım,ama tam beceremiyorum,zamanla yapabilsem keşke bende :)

    YanıtlaSil
  26. eminecim yorumunuz için teşekkürler..ne kadar güzel örgüler yapmışsınız..hepsi birbirinden güzeller...hatta bebek patiği muhteşem..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  27. şekerim hepsi şahane olmuş...ben patiğin yapılışınındaki artırma sayılarına takıldım.4 yerden demişsin bana hangi ilmeklerde artırma başladığını yazar mısın? yeni bebişime örmek istiyorum .blogum www.asosh1.blogspot.com mutlaka canım bana dönersen sevinirim

    YanıtlaSil
  28. patiğe ve kazağa bayıldım bende deniyeceğim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için vakit harcadığınız için Teşekkürler...

Yorumlarınız benim için değerlidir.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SEVGİLER...

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görülecektir.